Ga naar inhoud


[TF5500PVR] Films van hd naar pc


Gast Yantje

Aanbevolen berichten

Wie helpt? Ik haal films (Film1 o.a.) met Altair van harddisk naar pc. Kan dan echter .rec bestand niet openen en ook omzetten naar mpg lukt niet: "videostream not found". Progjes die ik gebruik o.a. MPEGStreamclip, Videoredo Plus, VLC, Mediaplayer etc. Niks werkt. Vreemd is dat 1 op de 10 bestanden (zo ongeveer) wel werkt. Heeft iemand een oplossing? Thks!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nero kan videostream ook niet openen, kan het eraan liggen dat de film gecodeerd is. Zal eens proberen een kopie te maken. Wil de film opslaan op Conceptronic GrabnGo, dus niet branden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Nero kan videostream ook niet openen, kan het eraan liggen dat de film gecodeerd is.

 

Met een gecodeerde film kun je niks op een PC. Je moet die film eerst decoderen/kopieëren op je Topfield, en daarna de kopie overhalen naar de PC. Dan kan Nero hem omzetten naar een MPEG-2 bestand, of beter gezegd nog eens kopieëren met weglating van de .rec header, want het .rec bestand is de hele MPEG-2 stream van de uitzending.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het overigens ook een keer geprobeerd.

Een gedecodeerde opname overgeheveld naar de pc, maar met geen mogelijkheid te openen.

 

Ik bleek een Nero 7.0 versie te hebben en inmiddels heb ik een update naar 7.10, die wel het .rec bestand wil openen.

 

Vervolgens onder Nero Vision het bestand inlezen en dat lukt nu wel.

 

Maar Nero moet nog steeds veel rekenwerk verzetten. Is dat dat gebruikelijk of doe ik alsnog iets verkeerd.

Uit eerdere berichten had ik begrepen dat alleen de header veranderd zou moeten worden en dat de rest van de file in MPEG-2 formaat zou zijn.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...