likus Geplaatst: 10 september 2007 Geplaatst: 10 september 2007 Mee eens, alles naar de 23 oost. Is gemakkelijk gezegd, ik heb de astra 3 al een flinke tijd toegevoegd op de schotel. Ik snap het wel, dat HD: je wilt graag dat mooie HD-plaatje zien en laten zien. Ook als dat dan maar 2 uur per dag is, dat is dan maar zo. DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-TQnap NAS TS-210 Canal Digitaal & DigitenneWavefrontier T55 / Triax 88met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411
Noordzee Geplaatst: 11 november 2008 Geplaatst: 11 november 2008 Ruim 1 jaar na de start van het HD Pakket zijn er pas 5000 abonnee's op het HD Pakket. En dat op een klantenbestand van 800.000. En dat is fors lager dan verwacht. Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
Alfons Verbiest Geplaatst: 11 november 2008 Geplaatst: 11 november 2008 Ik las het ook. Maar laten we eerlijk zijn, zo sterk is het HD pakket van Canal Digitaal ook niet. Als er genoeg aanbod komt aan HD content en dan natuurlijk ook door CDS wordt doorgegeven, zullen de klanten vanzelf komen.
TangoBravo Geplaatst: 11 november 2008 Geplaatst: 11 november 2008 Origineel bericht van: Noordzee Ruim 1 jaar na de start van het HD Pakket zijn er pas 5000 abonnee's op het HD Pakket. En dat op een klantenbestand van 800.000. En dat is fors lager dan verwacht. Het lijkt mij dat dat jaar wel een beetje snel verlopen is, ik dacht dat ze pas rond april/mei begonnen zijn een HD pakket te verkopen, en dat is net iets meer dan een half jaar geleden volgens mijn kalender Evengoed is 5000 inderdaad weinig. T B
Gast Vegasboy Geplaatst: 11 november 2008 Geplaatst: 11 november 2008 Wat hadden ze nou verwacht dan bij CD. Eigenlijk geen content NG-HD en Disc. -HD die continu herhalen, wat ik wel begrijp. Brava , zeer publieksafhankelijk. Voom is niet meer. Een HD is maar 10% HD de rest is gewoon opgewaardeerd. En dat is het. De euro zenders zijn vertrokken naar een of andere vage sateliet positie, waar Nederlanders niet komen. Alleen BBC HD is leuk en met mooie content. Maar ja dat kan ook zonder abbo van CD. Ik ben ervan overtuigd dat wanneer ze het HD pakket uitbreiden, en koppelen aan bijv. het entertainment pakket of een tussenvorm pakket dat het meer succesvol wordt. Heb nu zelf het gevoel dat de hele boel langzaam aan het doodbloeden is.
MagicOnline Geplaatst: 11 november 2008 Geplaatst: 11 november 2008 Klopt i.d.d. ze hebben maar 2 zenders die de moeite waard zijn op dit moment. NG-HD en Discovery-HD of je nu wel of niet wilt je moet thema erbij nemen. En als je daar geen interesse voor hebt is 10 euro per maand een hoop geld voor 2 zenders. Er is HD content zat maar daar wil CDS niet voor betalen, dan houdt het snel op... CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
Apple740 Geplaatst: 11 november 2008 Geplaatst: 11 november 2008 Origineel bericht van: Noordzee Ruim 1 jaar na de start van het HD Pakket zijn er pas 5000 abonnee's op het HD Pakket. En dat op een klantenbestand van 800.000. En dat is fors lager dan verwacht. Iedere, maar dan ook iedere HDTV aanbieder in Europa heeft een HD Film- en sportkanaal, dit zijn dé kanalen waar je publiek mee trekt. CDS lijkt zulke kanalen echter niet belangrijk genoeg te vinden want waar zijn ze? Daarnaast is CDS niet de snelste met het inspelen op de markt. Ik bedoel, pas met HDTV starten 2 jaar nádat de kabelaars begonnen zijn dan vraag je er gewoon om dat de early adaptors die persé Discovery-HD etcetera wilden zien al lang en breed op de kabel zitten. Die matige aanwas van nieuwe HD abonnee's komt dus totaal niet onverwacht, CDS heeft dat volledig aan zichzelf te danken. Het verwijderen van Voom-HD in het tóch al matige aanbod helpt overigens ook niet echt om een sterke speler te worden... Naar mijn mening moet CDS héél snel wakker worden en de (HDTV) aansluiting vinden bij de kabelaars, anders mist men straks de boot definitief.
W3ird_N3rd Geplaatst: 12 november 2008 Geplaatst: 12 november 2008 Origineel bericht van: Noordzee Ruim 1 jaar na de start van het HD Pakket zijn er pas 5000 abonnee's op het HD Pakket. En dat op een klantenbestand van 800.000. En dat is fors lager dan verwacht. Het is fors hoger dan ìk had verwacht! CDS kan waarschijnlijk beter proberen een soort tweede Digitenne te worden. De bitrate en het aanbod van de kabelaars halen ze toch nooit meer in, maar er zijn nog gebieden waar Digitenne geen goede dekking heeft. Film1 HD zal toch te moeilijk worden dus dat HD-pakket kunnen ze waarschijnlijk beter droppen. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 12 november 2008 Geplaatst: 12 november 2008 Als straks ARD en ZDF HD gaan, ben ik dik tevreden. Niks geen geneuzel met een 2e satelliet..en ik weet zeker dat ze het goed aan gaan pakken. CDS zal wel weer met de veren van een ander gaan strijken door te beweren dat je ARD en ZDF alleen via hun kaart en "goedgekeurde" ontvangers kan krijgen en dat het allemaal aan hun te danken is dat je die zenders kan krijgen. Gelukkig weten we beter.
AEO Geplaatst: 12 november 2008 Geplaatst: 12 november 2008 Canal Digitaal moet gewoon het HDTV pakket los aanbieden, dus zonder die themakanalen! Na die probeerperiode werd ik door CD gebeld of ik het HDTV pakket wilde. Ik heb ze gezegd, dat ik geen 10 euro per maand ging betalen, maar als ze het los zouden aanbieden voor 5 euro, dan zou ik het wel willen. Maar CD slaapt rustig verder. Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
TokeMUp Geplaatst: 12 november 2008 Geplaatst: 12 november 2008 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Als straks ARD en ZDF HD gaan, ben ik dik tevreden. Niks geen geneuzel met een 2e satelliet..en ik weet zeker dat ze het goed aan gaan pakken. CDS zal wel weer met de veren van een ander gaan strijken door te beweren dat je ARD en ZDF alleen via hun kaart en "goedgekeurde" ontvangers kan krijgen en dat het allemaal aan hun te danken is dat je die zenders kan krijgen. Gelukkig weten we beter. Onrechtstreeks is het wel een beetje waar. Ze betalen veel geld om op de 19.2 te mogen uitzenden. Dat is ook omdat het een aantrekkelijke spot is. Volgens mij willen ze te snel het HD aanbieden. Dit om de klant te (over)winnen van de andere aanbieders. Er is op het moment nog niet veel HD aanbiedbaar. Zal met de jaren wel veranderen. mvg
edbe Geplaatst: 12 november 2008 Geplaatst: 12 november 2008 terwijl er genoeg HG zenders nog over zijn maar niet worden toegevoegd, ze zijn natuurlijk wat te duur om op CD te laten komen... bij ziggo heb je wel al meer keus, maar de kabel aanbieder is toch nog niet zo slecht. hopelijk komt in de toekomst bij CD nog de overige HD zenders bij, zoals History HD / Eurosport HD / Film1 HD / Sport1 HD / we zullen zien.......... 2 x Gigablue UHD & Bigsat - Wavefrontier T90 under construction
W3ird_N3rd Geplaatst: 13 november 2008 Geplaatst: 13 november 2008 Origineel bericht van: Edbe hopelijk komt in de toekomst bij CD nog de overige HD zenders bij, zoals History HD / Eurosport HD / Film1 HD / Sport1 HD / we zullen zien.......... Eurosport is waarschijnlijk relatief duur, Film1Sport1 zijn van Chellomedia (UPC). Dat wil UPC nog wel aan Ziggo lenen omdat ze het toch niet direct aan Ziggoklanten kunnen verkopen, maar CDS is een concurrent voor UPC. Kijk maar hoe moeilijk Film1.3 was. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
AEO Geplaatst: 13 november 2008 Geplaatst: 13 november 2008 Ik vraag me af of ARD en ZDF wel in 1080 gaan uitzenden. Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
Pjotrb Geplaatst: 13 november 2008 Geplaatst: 13 november 2008 Origineel bericht van: AEO Ik vraag me af of ARD en ZDF wel in 1080 gaan uitzenden. Wel in HD, maar waarschijnlijk pas in 2011, als de analoge zenders uitgeschakeld zijn. 2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C) 2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo 1x DB 7020 (C).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen