jeevanhoof Geplaatst: 7 september 2007 Geplaatst: 7 september 2007 hoi, ik heb hier een tv met jitter over het volledige beeld. Ook is op de meeste zenders aan de twee zijkanten (ong 5 cm van de kant) een vertikale ruisbalk zichtbaar. Ook via de scart ingang heb ik de jitter maar de ruisbalken zijn weg. Bij een donker beeld is de jitter minder, bij een hel of witte vlek op het scherm is het plots zeer sterk aanwezig. Ook is er soms ruis in het geluid hoorbaar. Bij een zwart scherm is de OSD in orde. teletekst is ook slecht. Alle spanningen lijken in orde. R3405 meet ook goed iemand een idee? mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
hansje2 Geplaatst: 7 september 2007 Geplaatst: 7 september 2007 dit moet ergens bij de hoogspanning zitten. afhankelijk van de straalstroom heb je waarschijnlijk meer/minder jitter. blijft de 140V wel netjes schoon, als daar een elco slecht is kan ook zoiets opleveren.
arnoldl Geplaatst: 8 september 2007 Geplaatst: 8 september 2007 maakt de hoogspanningskabel in de trafo wel goed contact
jeevanhoof Geplaatst: 8 september 2007 Auteur Geplaatst: 8 september 2007 hoi Bedankt voor het meedenken. ik heb even gemeten met de scoop en op de 140V zie ik een stoorsignaal van 2Vtt dat overeenkomt met de beeldinhoud. Op de andere spanningen die uit de HS trafo komen zie ik ook een stoorsignaal maar die zijn kleiner. De HS trafo ratelt wel regelmatig, maar als ik daar eens tegen tik houd hij wel op. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
keessie100 Geplaatst: 10 september 2007 Geplaatst: 10 september 2007 trafo vervangen kan een oplossing bieden of de c'tes er om heen hebben ook wel eens nukken. Je meet niet dat ze kapot zijn. Controleer ook even op het printje van het afbuigjuk of de connector nog goed vast zit. Het kan ook vocht tussen de dop zijn of het kabeltje zelf. Die kant moet je het wel zoeken. s6
jeevanhoof Geplaatst: 11 september 2007 Auteur Geplaatst: 11 september 2007 hoi, mijn vermoeden ging ook in de richting van de trafo. de aansluiting op de buis heb ik gecontroleerd, die spetterde wel wat. Tv mag naar het stort, men deed er geen kosten meer aan. Misschien als ik eens veel tijd heb, dat ik nog wel eens verder zoek. bedankt voor het meedenken. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen