axn Geplaatst: 8 september 2007 Geplaatst: 8 september 2007 Heren, de overeenkomsten tussen de IDL7000 en de DSR7005 schijnen redelijk te zijn, maar na een poging om via de PCSuite van FTA te communiceren met de Philips blijkt dat e.e.a. toch niet zo recht toe, recht aan gaat. Een poging, om met een Terminal applicatie op 19200 geeft me een hele rits commando's, maar eigenlijk werkt niets. Steeds de melding dat er geen toegang tot de 'test software' is. Zie voorbeeld uitvoer. De uitvoer van de 7005 ziet er iets anders uit.. Volgens mij was het enige commando wat wel werkt naast 'help' was 'firstinstall', waardoor hij dacht dat 'ie nieuw uit doos kwam, en alle instellingen kwijt was.. Iemand suggesties? Het is ook wat zonde, om niets met die rs232 aansluiting te doen, als 'ie wel achter op de doos zit ;-)
satmarc Geplaatst: 8 september 2007 Geplaatst: 8 september 2007 Er is inderdaad met deze Philips nog helemaal niets uit te halen via de seriele uitgang. Al was het maar om regelmatig een update van zenders in de ontvanger door te voeren. De ontvanger lijkt op concept IDL7000, maar verschillen toch op een aantal cruciale punten heel sterk. Anders zat er in deze ontvanger nu wel een MediaHighway EPG in de huidige softwareversie 1.3 Maar helaas ....... misschien dat er inmiddels gebruikers met de seriele poort bezig zijn .... ook ik houd mij aanbevolen. Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.
axn Geplaatst: 10 september 2007 Auteur Geplaatst: 10 september 2007 Nou ja, na 5 minuten (of wat meer) pielen met die seriele aansluiting ben ik er wel achter dat je beter niet het 'firstinstall' commando kunt geven. Kreeg een mooie melding terug 'first install boolean true' en na een 'reset' (dat commando werkt ook) mocht ik alle instellingen weer opnieuw doen + channel scan. Misschien maar eens wat meer tijd in steken, al was het alleen maar om de channel list via die verbinding te kunnen omgooien, nu blijft het een gezever tot en met, om kanalen te verplaatsen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen