Ga naar inhoud

Problemen met Pinnacle PCTV 450e USB DVB-S tuner

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo mensen,

Ik heb een Pinnacle PCTV 450e USB DVB-S tv kaart. De laatste tijd heb ik hiermee veel problemen. Ik kan geen kanalen meer bekijken met een symbolrate lager dan 22500. Op progdvb zie ik bij level 75% en signaal quality 0%. Kanalen met een symbol rate 22500 en hoger zie ik level 84% en signaal quality 100%. Ik dacht dat er iets met de lnb kabel was en heb ik een normale receiver op aangesloten en alle kanalen zijn nu wel te bekijken.

Hoop dat jullie enig idee hebben.

Geplaatst:

Zijn er echt geen mensen die mij kunnen helpen? Waar moet ik het probleem zoeken? Ik heb de tv kaart omgeruild voor een nieuwe, heb een nieuwe lnbkabel aangesloten en Ik heb de computer opnieuw geinstalleerd maar het probleem is er nog steeds.

Geplaatst:

Weet je zkr dat de usb kaart goed is ? Test hem eens aan een andere schotel, kennis? Andere pc ? kun je evt ook een hardware probleem in je pc uitsluiten.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

Ik ken de ontvanger die jij hebt niet, maar heb je hetzelfde probleem met de meegeleverde software?

Als de kaart goed is moet het probleem in het DVB programma zitten. Probeer daarom eens een ander DVB programma.

Ik heb eens even rondgekeken naar jou ontvanger, maar hij moet goed door progDVB ondersteund worden. Welke drivers gebruik je WDM of BDA ?

Vreemd genoeg komt de ontvanger op de Pinnaclesys site alleen bij de downloads voor, gegevens over het apparaat kan ik daar helemaal niet vinden. Het lijkt er op dat Pinnacle het hele PCTV sat gebeuren overboord gegooit heeft.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

• Moderator
Geplaatst:

is dat niet die kaart die bij DrDish eens getest was?

Het type weet ik niet meer maar die ze daar hadden scheen een onding te zijn en ze mieterde die doos na de test de container in. Want hij was bijna niet op ontvangst te krijgen. Zelfs pinnacle kon geen goede oplossing vinden.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

Hij heeft het een jaar lang goed gedaan opeens kreeg ik dit probleem en heb hem omgeruild voor een nieuwe (ik denk dat het niet aan de hardware ligt). Ik heb hem ook op een andere pc aangesloten het probleem was er nog steeds. Daarna heb ik het aan een nieuwe schotel gehangen en getest. Ik heb 4 dvb programmas's geprobeerd: Progdvb 4, Progdvb 5, DVBViewer en de meegeleverde software van Pinnacle TVCenter Pro.

Op de vraag van Albert_H Ik gebruik de BDA drivers. Ik weet niet of WDM drivers beschikbaar zijn voor deze kaart.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen