Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat geeft het beste beeld, een full HD LCD of een Plasma?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

Dat draadje al eens gelezen, maar meestal wordt daar met LCD gedoeld op HD ready screens, niet op echte Full HD LCD's en deze worden nu snel betaalbaar.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

Ik heb een plasma en een full HD LCD. Mijn plasma is wel een jaar ouder. Toen ik mijn plasma kocht speelde hij elke LCD naar huis maar mijn nieuwe full HD LCD is toch veel beter als mijn oude plasma. Kan niet vergelijken met de nieuwste plasma modellen.

Mvg

Paul

Geplaatst:

Ik heb sinds een aantal weken een nieuwe Sharp Aquos 46 inch LCD full HD.

Ik heb ook meerdere tests gedaan verschillende winkels bezocht, en ben toch tot de conclusie gekomen ( mijn voorkeur) dat ik LCD net even wat mooier vind dan Plasma, met name met HD beelden.

Ook de irritante reflecties op een plasma scherm door de glazen afdekplaat ben je kwijt. Dat is ook een zeer groot voordeel.

Maar ik ken ook mensen die vinden dat Plasma kleurechter is meer diepte heeft. Het blijft een persoonlijk voorkeur ding mijn inziens.

Geplaatst:
Citaat:
Ook de irritante reflecties op een plasma scherm door de glazen afdekplaat ben je kwijt. Dat is ook een zeer groot voordeel.

De Panasonic PV700/PY700/PZ700/PZ70 reflecteert nauwelijks, bijna LCD achtig mat.

Citaat:

Maar ik ken ook mensen die vinden dat Plasma kleurechter is meer diepte heeft. Het blijft een persoonlijk voorkeur ding mijn inziens.

Plasma ís kleurechter. De kleurdiepte bij LCD wordt beperkt doordat
de backlight niet per pixel kan variëren in lichtsterkte, maar het totale panel aanstuurt danwel bepaalde gebieden. Iedere plasmacel daarentegen heeft gewoon zijn eigen aansturing, en is dus in staat tot meer onafhankelijke kleurgradaties wat een grotere kleurdiepte oplevert.
Geplaatst:

Mensen die een Plasma hebben vinden deze beter, mensen die een full HD LCD hebben vinden deze beter....

Discussie zijn als over de Dreambox of reelbox meer op gevoel dan feiten gebaseerd.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Geplaatst:

Tegenwoordig is het verschil tussen plasma en lcd behoorlijk dichter bij elkaar gekomen. Waar een lcd nog het nakijken heeft is op het gebied van details in de schaduw, kijkhoek en reaktiesnelheid. De andere verschillen zoals ruis, diep zwart zijn zo goed als gelijkwaardig, zie bijv een test van de samsung m86 op hdtvtest.co.uk, een goed site met objectieve beoordelingkriteria! Ook op gebied van details, kleur en resolutie zijn de verschillen gering (met de nieuwste full hd plasmas). Lichtopbrengst is weer hoger bij lcd.

Uiteraard geldt dit voor toestellen met gelijkwaardige prijzen. Je kunt geen Pioneer kuro (8G plasma's) vergelijken met een lcd van €1000, da's een manke vergelijking.

Ga dus na wat voor jou het belangrijkst, wat je budget, hoe ver je meestal van het scherm zit en de verlichting van de omgeving. Voorts is het belangrijk wanneer je denkt over te gaan tot echt HD (blu-ray, hd dvd of via de satelliet).

DeDream

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen