Gast Geplaatst: 9 september 2007 Geplaatst: 9 september 2007 Voor mijn Kathrein sat-tuner wil ik een USB-stick met een image inrichten. De handleiding om dat te doen, zegt dat ik de usb-stick moet partitioneren met w95/fat32 (primary) en linux ext2 (ook primary). Geadviseerd wordt om Knoppix live cd te draaien en daarmee te partitioneren met cfdisk. Je kunt W95/fat32 probleemloos doen en ook linux ext staat als partitie optie ertussen maar als je die selecteert, dan krijg ik de foutmelding dat ext niet mogelijk is en hij maakt er gewoon een linux partitie van. De usb stick die ik gebruik is overigens 2 gb. Ik heb ook een 128 mb gebruikt maar dezelfde problemen daarmee. Doe ik iets fout? Herkent iemand dit? Zijn er partitie managers die dit wel kunnen? Alvast bedankt!
Guillaume65 Geplaatst: 9 september 2007 Geplaatst: 9 september 2007 Met cfdisk zou het gewoon moeten gaan. Je kunt ook op zoek naar GPartEd, heeft een grafisch schilletje, werkt eenvoudig. Ik heb geen ervaring met het partitioneren van een USB stick, dus daar kan ik je niet mee helpen. Succes T90 28.2, 23.5, 19.2, 13.0, -0.8 DM800, DM600, DM500
jacobus Geplaatst: 9 september 2007 Geplaatst: 9 september 2007 Dit zou met bv partition magic onder windows ook moeten lukken.
Gast Geplaatst: 9 september 2007 Geplaatst: 9 september 2007 Citaat: maar als je die selecteert, dan krijg ik de foutmelding dat ext niet mogelijk is en hij maakt er gewoon een linux partitie van. ext2 is toch een Linux Filesystem ? (is dat trouwens niet de standaard by default ofzo ?) ext3 is hetzelfde maar dan Journaling dus beter voor grotere schijven.