Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi iedereen,

als ik mijn laptop dell inspiron 7500 opstart, draait de koelfan een 5-tal seconden. Tijdens het werken hoor ik de fan niet meer draaien en loopt na een tijdje de laptop vast, vermoedelijk door oververhitting. Kan ik de fan permanent laten draaien ?

p.s. aanpassing, fan draait wél, doch toestel loopt vast door vermoedelijke oververhitting

sat_viewer

Geplaatst:

Wellicht werkt de toerenregeling van de fan niet goed? Check de settings in je BIOS eens. Met een beetje geluk kun je daar e.e.a. instellen.

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

Geplaatst:

Proficiat met de oplossing.

Maaaarrr.......... Ik vind dit een prutserige kwaliteit van Dell.

Als ze voor een soort folie kiezen mag je toch verwachten dat dit goed blijft werken.

CU

Lambik

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Geplaatst:

Dit duidt meer op een slechte assemblage. Toen ik 10 jaar geleden werkzaam was in de PC business, was het normaal om koelpasta te gebruiken. Toen ik 2 jaar later een nieuwe koeler nodig had vanwege een kapotte fan, kreeg ik er een koelbloek bij met een soort lijm wat de koelpasta verving. Een paar jaar terug heb ik eens een nieuwe PC gekocht en toen was de "lijm" voorzien van een metaal folie laag. Ik neem aan om te voorkomen dat de CPU beschadigt bij het verwijderen van de koeler.

Het enige wat heel belangrijk is bij de assemblage van dit soort koelers is dat de druk van de koeler op de CPU optimaal is...

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen