Spiderman1974 Geplaatst: 9 september 2007 Geplaatst: 9 september 2007 Hallo, Ik heb vncserver draaien op mijn Fedora Core 7 bak. Nu is het probleem dat als ik via vnc wil inloggen op deze machine dat ik een grijs scherm krijg i.p.v de kde desktop. Wie weet hoe ik dit probleem oplos? DM800HD ~ OpenPLi DM7000 ~ OpenPLi DM500C ~ OpenPLi WafeFrontier T55 13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*
pandit Geplaatst: 22 september 2007 Geplaatst: 22 september 2007 Ga naar .vnc van het homedirectory (bijv /root/.etc) let op het is hidden. Laad xstartup in een editor (bijv vi ) Als deze directory er niet is, eerst 1 keer "vncserver :01" starten. en het process weer killen ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ # Uncomment the following two lines for normal desktop: unset SESSION_MANAGER exec /etc/X11/xinit/xinitrc ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ haal de hekketjes weeg voor bovenstaande 2 regels en start vncserver weer op, nu krijg je wel je gnome of kde scherm binnen je vncclient veel suc6 Pandit
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen