stebieh Geplaatst: 10 september 2007 Geplaatst: 10 september 2007 Hallo allemaal Ik heb een (goedkope) Silvercrest SL65 ontvanger, aangesloten op een motor. Voor het aansturen van de motor gebruik ik USALS. In mijn ontvanger staan een aantal satellieten voorgeprogrammeerd (de meest courante) en die werken allemaal perfect. Nu zou ik graag echter een aantal nieuwe satellieten willen toevoegen, zoals Astra op 23,5E. Ik kan door middel van het menu een nieuwe sat toevoegen en een naam geven, selecteren dat ik USALS gebruik, mijn eigen coordinaten wijzigen, ... maar ik kan _nergens_ het aantal graden van de sat ingeven. Is dit normaal? Ben ik dus bij wijze van spreken voor het gebruik van USALS beperkt tot de voorgeprogrammeerde satellieten en moet ik overschakelen op DiseqC 1.2 als ik extra satellieten wil toevoegen? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Knudde Geplaatst: 10 september 2007 Geplaatst: 10 september 2007 Ik weet niet of je beperkt bent tot de voorgeprogrammeerde satellieten bij USALS. Maar als de Kopernicus in je lijst staat, kun je die gebruiken. Die stond vroeger op 23,5 graden, dus dezelfde positie als Astra 3.
stebieh Geplaatst: 10 september 2007 Auteur Geplaatst: 10 september 2007 Nee, die staat er helaas ook niet bij... Enkel Astra1, Astra2, Hotbird, Turksat, Hellassat, Hispasat, Sirius, Amos en Eutelsat W2
Skysurfer Geplaatst: 10 september 2007 Geplaatst: 10 september 2007 Ik heb hier een Manhattan en als ik daar een sat toevoegde moest ik de positie er tussen haakjes achterzetten. Bijv. Astra 1 wordt dan: Astra1 (19,2E). De spatie tussen de naam en haakje open was belangrijk en ook de toevoeging E(oost) of W(west). Daarna was de sat gewoon zichtbaar in de lijst als Astra 1. Ik weet niet of het bij de Silvercrest ook zo kan maar je kan het proberen. Skysurfer
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen