Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goeden dag!

Ik heb een Philips HDRW750 met een 80 Gb Hd.

Weet of heeft iemand ervaring met het plaatsen van en grotere b.v. 250 Gb HD.

Kan de software daar mee overweg?

Al vast dank voor een reactie

Vr Gr Rob

DM800 HD SE /  VU+ Ultimo / Open Pli

Echo Star 3000 (werkt nog steeds)

Yamaha surround

Batavus fiets met grote bel en achteruittraprem

Geplaatst:

Ik ben vrijwel zeker ervan dat het niet gaat lukken.

Ik heb zelf er enige tijd naar gespeurd naar ervaringen op het net, zonder de machine eigenlijk open te maken en de schijf gewoon te vervangen door een andere.

De voorganger van de harddisc recorder was bijvoorbeeld de HDR1000.

Ook hier zijn voorbeelden van op het net te vinden van mensen die de schijf hebben vervangen naar een grotere. Maar dit ging niet zomaar even.

Uit dergelijke sites bleek dat Philips de data a.h.w. spiegelde voordat het op de schijf werd gezet. Een speciale codecprint was daarvoor verantwoordelijk.

Vervolgens werd de HD helemaal volgeschreven/voorbereid met 50MB blokken die dan werden gevuld met data.

Het ligt voor de hand dat het niet zonder meer mogelijk is, alleen was het ze misschien al wel te doen om hun producten af te schermen. Waarom zou je anders een nieuwere HDRW kopen als je zelf de schijf zou kunnen vervangen?

Ik kan het ook niet meer proberen, want ik heb de 720 inmiddels verkocht.

Ik vond het trouwens een tergend langzaam reagerende (via de ab) machine met onlogische bediening, maar dat is mijn mening.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Geplaatst:

de software kan er niet mee overweg, hoogstens een 160 GB maar gewoon uitwisselen lukt niet, je hebt er speciale software voor nodig. Dus gewoon zo laten

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Geplaatst:

had je de laatste software geinstalleerd op het apparaat? dan was ie al weer wat sneller, geen turbo speed maar toch

Geplaatst:

Ik heb inderdaad steeds de laatste software erop gezet. En dat verbeterde wel. Ik had zelf de HDRW720/02 dus een latere variant dan de 00.

Ik moet daar ome Philips toch een complimentje voor geven. Niet veel andere fabrikanten zetten firmware van hun producten online.

Misschien is dat ook niet nodig als het prima werkt.

Overigens is de HDRW die tot dezelfde reeks 720, 925, 730 etc behoord inmiddels "overgenomen" door een bekende deense fabrikant. Daar worden de klanten naar eigen zeggen/indrukken ook niet vrolijker van.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Geplaatst:
Citaat:
Ik heb inderdaad steeds de laatste software erop gezet. En dat verbeterde wel. Ik had zelf de HDRW720/02 dus een latere variant dan de 00.

De /00 is geen latere variant, priecies dezelfde variant alleen met verschillende instructions books voor andere landen in de doos

Citaat:
Ik moet daar ome Philips toch een complimentje voor geven. Niet veel andere fabrikanten zetten firmware van hun producten online.
Misschien is dat ook niet nodig als het prima werkt.

Tja het is in iedergevalgoed dat ze het doen maar zoals je zegt zou dat neit moeten

Citaat:
Overigens is de HDRW die tot dezelfde reeks 720, 925, 730 etc behoord inmiddels "overgenomen" door een bekende deense fabrikant. Daar worden de klanten naar eigen zeggen/indrukken ook niet vrolijker van.

De HDRW720 is samen met de DVDR725H een reeks, de 730 is een navolger van deze reeks. Kan me de 925 effe niet meer herinneren. Na de HDRW720/DVDR725H was er effe een dip in de kwaliteit kanje zeggen ja

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen