Ga naar inhoud


Beste multisatschotel: Wie van de vier?


Gast SATONWETENDE

Aanbevolen berichten

Ik zou mijn schotel willen vervangen door een multisatschotel. Na wat opzoekingswerk zijn er volgens mij 4 kanshebbers:

-Triax 88

-Technisat Multytenne

-Visiosat Bisat

-Archsat DJ85E

 

Voorlopig heeft de archsat mijn voorkeur wegens(de volgens mij) beste prijs/kwaliteits-verhouding.

Wat raden jullie aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Helaas heb je niet vermeld welke satellieten je wilt ontvangen.

 

Visiosat is perfecte schotel met een hoog signaal op alle geplaatste lnb's.

Zeker een aanrader.

Heb je ook de wavefrontier overwogen?

Hier heb je meer vrijheid in het kiezen van satellieten.

2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van jouw lijst gaat de Visiosat het langst mee denk ik. Ik heb zelf de archsat en heb er geen spijt van. De Visiosat is makkelijker te installeren. De triax zou mijn voorkeur niet hebben omdat deze hoger is dan breed. De Multytenne zou je alleen moeten doen als je niet groter op kan/mag hangen, deze is het makkelijkst te installeren.

 

Ik denk dat je van alle vier niet echt spijt kan krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeker 13/19/28 willen ontvangen(misschien ook 23 voor de toekomst). Al de rest is bonus.

 

Kan je met een Archsat DJ70E die posities ook goed ontvangen, want op verschillende webwinkels staat vermeld dat dit geschikt is voor astra1/astra2/hotbird. Maar in de technische specificaties staat dat je maar 10° verschil mag hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De Visiosat is makkelijker te installeren. De triax zou mijn voorkeur niet hebben omdat deze hoger is dan breed.


Wil ik toch een opmerking bijplaatsen:
Ik installeer nogal eens wat schotels, of pleeg ombouw, en ik heb altijd op een Triax 88 hogere SNR-waardes dan op een Visiosat, uitgaande van de 3 Astra`s en Hotbird.
En of de Visiosat makkelijker is te installeren, daar lopen de meningen over uiteen.

Maar slecht is er geen enkele, maak je je rijtje compleet met een Wavefrontier dan zal je keus vooral bepaald worden door je budget en welk "formaat" aan de gevel jij acceptabel vindt.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die wavefrontier ziet er ook wel goed uit. Maar op webshop gelezen dat die moeilijk uit te richten is. De kleinste van 55cm werkt die goed?

 

Ik zou de schotel liefst zo klein mogelijk houden, maar toch met een heel goede kwaliteit. En daar ik redelijk onervaren ben liefst ook nog te installeren door een dummie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, wat is 'goed'? Veel mensen zijn er blij mee. Prijzig is ook relatief, de Multytenne heeft wel e.e.a. te bieden, waaronder veel installatiegemak. De visiosat is een alternatief omdat ze een relatief makkelijke LNB-houder hebben. Maar qua prijs is deze schotel weer wat duurder. Als je het goedkoop wilt houden is de Triax-88-optie een mogelijkheid, maar deze is wel lastiger uit te richten. Aan jou de keus welke voor- en nadelen je belangrijker vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die wavefrontier T55 valt qua prijs goed mee en met tot 10 lnb's is er heel wat te zien, dus voorlopig gaat mijn voorkeur hier naartoe.

Maar heb je hier een speciale muurbevestiging voor nodig of volstaat mijn standaard muurbeugel?

Hoe moeilijk is dit af te richten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij was de keuze heel simpel. Mijn budget was niet groot maar wilde wel graag Astra1 en 2 ontvangen. Daarom gekozen voor de Archsat DJ85E, en nog geen enkele spijt hiervan gehad. Tijdens de stormen die de afgelopen maanden over ons land zijn geraast geen enkele uitval gehad en ook nog nooit opnieuw moeten uitrichten wat je ook wel eens hoort. Schotel staat met 30gr net niet vol in de wind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...