Ga naar inhoud


[Pioneer] DBR-S110 alleen eeprom


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Kan ik alleen de eeprom van mijn DBR-S110 serieel uitlezen en weer proggen met Pionero ?

Er wordt veel geschreven over andere firmware in

combinatie met een eeprom file, maar ik heb geen behoefte aan andere Firmware, maar wil wel graag van de attacks af.

Ik wil daarom alleen de eeprom aanpassen met NoEpg.

 

Groeten Misty.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ja hoor, je kan de eeprom gewoon via je serial port gewoon benaderen, uitlezen en schrijven. je moet wel de deco in servica mode dl1 opstarten dmv K2002 even aan de massa te leggen, dan de decoder aanzetten(echt aan en uit !!) wachten tot de display verspringt, dan kun je de ground weghalen en met pionero te werk gaan!!

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij werkt dat niet met een SBR110 NL, ik heb namelijk dezelfde. Als je de manual doorleest van Pionero, dat staat daarin dat ze geen idee hebben hoe de firmware te updaten is. Het is ze nog niet gelukt, wel met andere versie's maar niet met de SBR110NL.

 

Maar wellicht heb ik een oude versie van de manual, ik hoor het dan graag.

 

Knorrie

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eeprom is voor alle Pioneer versies op vergelijkbare manier (alleen seriele poort) te benaderen. Er is echter een 'maar' aan het uitlezen en terugschrijven.

Zodra je de Pioneer in service mode zet (ofwel 1 ofwel 2) wordt de eeprom data grotendeels gewist. Het terugschrijven heeft daarna beperkt zin. Als je de eeprom terugschrijft met de EPG uit, dan zul je daarna de kanalen opnieuw moeten scannen, omdat de referenties naar de kanalenlijst dan ontbreken.

Je hebt dan wel de EPG bits uit staan. Je zou er over kunnen denken om een van de bestaande eeproms te nemen en daar een aantal bytes goed te zetten. Deze zijn beschreven in eerdere postings. Dan kun je de opstart, NoEPG en DisEq goed kunnen zetten. De meeste andere instellingen kun je via het menu regelen.

 

Groeten

Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad wat ik bedoel. Je moet dan de deco laten zoeken en alle kanalen weer sorteren. Dat is een hoop werk, van de andere kant heb je dan een deel van de attacks onmogelijk gemaakt.

 

Ik zou de eeprom toch wel even uitlezen en dan kijken wat er nog aan info in staat. Bij de '100' is dit echter nagenoeg niets.

 

Succes

Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...