EL PIÑO Geplaatst: 12 september 2007 Geplaatst: 12 september 2007 Heb even gezocht op NagraGuide maar dat lijkt meer op een applicatie die gemaakt is voor die push-VOD en daarnaast samenwerkt met de gewone DVB EPG. OpenTV doet namelijk niets anders voor zover ik weet. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Gast Geplaatst: 12 september 2007 Geplaatst: 12 september 2007 Ik geloof niet dat Canaal Digitaal zich ongerust maakt om de beveiliging, er is niets te koop om de beveiliging te omzeilen dat kunnen onze zuiderburen niet zeggen. Zouden ze de kaart hardwarematig koppelen aan de ontvanger dan kunnen ze toch ook een passende CI module uitbrengen. John
Gast Geplaatst: 12 september 2007 Geplaatst: 12 september 2007 Als je de PDF van OpenTV leest, dan zeggen ze dat het toelaat extra diensten te ontwikkelen, en pauzeren, een uitgebreide EPG, enz. toelaat. Iedereen die nu al een PVR heeft, weet dat je daar niks OpenTV voor nodig hebt. Mij lijkt het dus dat straks eerder pauzeren zal onmogelijk gemaakt worden, tenzij je er weer extra voor betaalt. Ik citeer uit hun PDF vanop Internet (http://www.opentv.com/literature/Core2%20Datasheet.pdf): "Advanced Media Management : Enable key PVR functionality (dual/multi-tuner, true recording, trick mode), on-demand (IP VOD, Push VOD, VOD)." Bij Security lees ik : "Copy protection API" en verder lees ik : "The softwareenables enhanced program guides, video-on-demand, personal video recording, enhanced television, interactive shopping, interactive and addressable advertising, games and gaming and a variety of consumer care and communication applications" Maw. met die extra layer kan de spreekwoordelijke vijs (schroef in Nederland) dichtgedraaid worden. Hoever die dicht gaat hangt van TVV / Canaaldigitaal af. Ze hoeven inderdaad niet noodzakelijk voor Nagravision encryptie te kiezen, noch voor een koppeling van smartcard aan decoder. Volgens dat Duitse bericht zouden ze wel meer producten gekozen hebben dan puur de OpenTV Core. Mijn vraag blijft dus : zul je ook voor HD nog met een "alternatieve" ontvanger kunnen werken (PD met H264 kaart, Dreambox) ? Indien niet, betekent dat voor mij wel degelijk het einde van de vrije hardwarekeuze. Dat SD dan vrij blijft doet er niet toe. HD zal steeds belangrijker worden.
Littlesat Geplaatst: 12 september 2007 Geplaatst: 12 september 2007 De bitrate is wel omlaag gegaan maar dat is gecompenseerd door B-frames en nieuwe encoders... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast Geplaatst: 12 september 2007 Geplaatst: 12 september 2007 Omdat Kudelski tegenwoordig Nagra Kudelski heet wil dat niet zeggen dat ze geen producten maken voor providers die een andere codering maken. Mediaguard is ook zo'n NK product. Betaal kanalen kunnen met SECA2 ook uitstekend, het is net wat voor jasje een provider daaromheen wil doen. Dit verhaal is een klok klepel verhaaltje wat net zo goed in de telegraaf had kunnen staan. Stemmingmakerij.
Gast Geplaatst: 12 september 2007 Geplaatst: 12 september 2007 Wel, stemmingmakerij schrijf jij. Ik kan u in eer en geweten zeggen dat ik in allerlei mogelijke discussies steeds TV Vlaanderen verdedigd heb omdat ik vrije keuze qua hardware heel belangrijk vind. Het gaat er dus zeker niet om dat ik iets heb tegen TVV of Canaaldigitaal. Dit Duitse artikel geeft wel de indruk dat het verder gaat dan puur het implementeren van een laag voor interactieve producten. Hier in Vlaanderen heb ik trouwens een andere leverancier (Indi, kabel) de vrije hardwarekeuze zien afschaffen toen HD en VOD ingevoerd werd. Er lijkt dus een link te bestaan tussen ofwel het invoeren van HD ofwel het invoeren van VOD. Zijn er in Nederland providers (kabel, satelliet of IPTV) die VOD bieden en toch de vrije keuze laten qua hardware ? Zijn er in Nederland providers (kabel, satelliet of IPTV) die HD bieden en toch de vrije keuze laten qua hardware ? Bij ons werkt elke provider die VOD biedt met een verplichte hardwarekeuze en een dichtgetimmerde box (Belgacom, Telenet, Indi).
EL PIÑO Geplaatst: 12 september 2007 Geplaatst: 12 september 2007 Maak je maar geen zorgen. Die site die jij citeert heeft het veel vaker fout gehad dan goed (behalve bij echt dichte aankondigen). Over het algemeen interpreteren (of snappen) ze persberichten verkeerd of zijn het klok-klepel verhalen. CDS en TVV veranderen niet van codering en het wordt ook niet verplicht om bepaalde hardware af te nemen. Mediaguard (dat ze gebruiken) is van Kudelski, dus is het niet gek dat ze daar gaan shoppen voor diensten als OpenTV en de NagraGuide, ze hebben er al een contract mee. Als je ondersteuning wilt op al die nieuwe diensten, ja dan zul je waarschijnlijk een daarvoor geschikte ontvanger moeten aanschaffen, zoals dat altijd geweest is met Mediahighway en de 'goedgekeurde ontvangers'. In alle andere gevallen moet je er vanuit gaan dat dat niet zo is. Als je alleen HDTV wilt denk ik niet eens dat je per se die Philips ontvanger hoeft te kopen. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Gast Geplaatst: 12 september 2007 Geplaatst: 12 september 2007 Zo is dat. Die site stapelt de ene fout op de andere en is niet vies van sensatie, als ze maar de eerste zijn met het uitbrengen van nieuws. Ik zie dat hetzelfde als wat we kennen van de Telegraaf en ook daar weten ze dat stemmingmakerij goed verkoopt. @zzzzzzz Jij kan er ook niets aan doen dat een site onzorgvuldige berichtgevingen de wereld in smijt, dat had ik gelijk al begrepen. Het is dan ook geen aanval op jou, maar op digitalfernsehen die er weer niets van begrijpt. Mocht er iets van waarheid in zitten dan had het al lang op satellietnieuws.nl gestaan.
tfh Geplaatst: 13 september 2007 Geplaatst: 13 september 2007 Citaat: De bitrate is wel omlaag gegaan maar dat is gecompenseerd door B-frames en nieuwe encoders... Correctie: deels gecompenseerd door B-frames en nieuwe encoders.
Littlesat Geplaatst: 13 september 2007 Geplaatst: 13 september 2007 "deels" dat is het verschil tussen beste en mooiste beeld(!) Zonder B-frames en hogere bitrates was het net zo belabberd. Alleen had je toen nog geen groot flatscreen... Ik heb nog opnames van 2 jaar geleden vergeleken... Dit moet je uiteraard niet met stilstaande beelden doen zoals het hier eerder wel eens vergeleken werd... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
tfh Geplaatst: 13 september 2007 Geplaatst: 13 september 2007 Citaat: "deels" dat is het verschil tussen beste en mooiste beeld(!) Zonder B-frames en hogere bitrates was het net zo belabberd. Alleen had je toen nog geen groot flatscreen... Ik heb nog opnames van 2 jaar geleden vergeleken... Dit moet je uiteraard niet met stilstaande beelden doen zoals het hier eerder wel eens vergeleken werd... Ga nog eens even wat verder terug in de tijd toen we net digitaal gingen. De bitrates lagen toen bijna 2 keer zo hoog als nu en dat is niet te compenseren met alleen B-Frames en nieuwe encoders. Tuurlijk zijn die laatste een flinke vooruitgang, maar niet genoeg om 2mbit te compenseren. Op mijn vorige Loewe was het beeld enkele jaren geleden een stuk beter dan nu, want zelfs op dat scherm als ik deze nu nog even snel aansluit zie je gewoon meer artefacten, zeker op min of meer egale vlakken, vooral als ze wat donkerder zijn. Daarnaast hebben ze de nieuwe encoderes ook gewoon wat softer ingesteld qua beeld om te zorgen dat de artefacten die je bij scherpe randen zou krijgen weg te houden. Maar hierdoor hebben we wel een wat wolliger beeld gekregen. Ik wacht in ieder geval met smart op de DM8000. Gaat er mooi een DVB-C tuner in naast de DVB-S. Gaat CD lekker de deur uit en combineer ik DVB-C via de kabelboer wel tesamen met mijn andere sat kanalen. De sat is er hier ooit ingekomen vanwege de superieure beeldkwaliteit op de zenders die ik het meeste keek. Dit voordeel is men volledig kwijt. Nu zal CD hier niet echt wakker van liggen gok ik zo. De groep die sat heeft voor de kwaliteit is niet echt groot. De grootste groep moet gewoon omdat ze zo afgelegen wonen. Die paar kwaliteitsfreaks kan CD wel missen.
Gast Geplaatst: 13 september 2007 Geplaatst: 13 september 2007 Mocht mijn hardware straks niet meer werken omdat je CDS hardware moet hebben, is het exit CDS voor mij. Er valt op de NL zenders toch niks meer te zien. Dan verhuis ik mijn Digitenne doosje wel naar beneden voor Jetix voor de kinderen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen