Gast Geplaatst: 12 september 2007 Geplaatst: 12 september 2007 Sinds de installatie van een Belkin N1 modem/router zie ik op elke PC in onze woning de verbinding voluit branden. Zoals je ziet bij het laden van een pag, of download. Het fel-groen brandende beeldschermpje van het draadloos netwerkje dus. Heb het even opgeteld: 1.000.000 paketten verzonden en 900.000 paketten ontvangen. Wat kan dit betekenen? De verbing is perfect met G kaartjes en er hangt een NAS aan die geen opdracht heeft.. Groet
Gast Geplaatst: 13 september 2007 Geplaatst: 13 september 2007 Dat heeft denk ik te maken met de manier waarop een draadloos netwerk werkt.. Als iemand een pakket verstuurt wordt dat door iedereen ontvangen, waarna het os/software vervolgens bepaalt of het pakket wel of niet voor een ontvanger bedoeld is. Hetzelfde geldt voor een ouderwetse hub. Die stuurt ook ieder pakket naar iedere computer.
Gast Geplaatst: 13 september 2007 Geplaatst: 13 september 2007 Bedankt voor je antwoord. Ik neem dat onmiddelijk aan, maar het lijkt me zo'n verspilling van energie en bandbreedte, hoewel dit modem B*kin N1 Nimo praten en breien tegelijk kan las ik. Dacht eigenlijk even dat m'n HD gekloond werd... Vanwege die permanente verbindings-icoon op groengloeiend! Groet * Het gaat dus om de 'ruststand' van alle PC's. Op een hele dag niet aanraken is het resultaat dus 1.000.000 paketten verzonden en 900.000 ontvangen in zo'n 9 uur...
JaNuZz Geplaatst: 15 september 2007 Geplaatst: 15 september 2007 Heb je niet een virusscanner draaien die ook de netwerkshares (je NAS) scanned? Dan zal het aantal pakketjes wel snel oplopen vooral als je ook nog eens meerdere pc's aan je netwerk hebt hangen.
Gast Geplaatst: 17 september 2007 Geplaatst: 17 september 2007 Zou zomaar kunnen, om de spontane vraagtekens (minstens 1x per dag) in het verbindingsicoontje te voorkomen hebben we overal de firewall uitgeschakeld. Weinig verschil. Of zit er in dat modem ook een firewall die alles eerst even rustig gaat lezen steeds? Dank voor antwoord en groet
Gast Geplaatst: 19 september 2007 Geplaatst: 19 september 2007 Heb het niet kunnen ontdekken. Je weet wel wat ik bedoel toch? Een groengloeiden icoontje op alle PC's alsof je weet niet wat staat te downloaden. Er worden dingen verstuurd en ontvangen. Dat vind ik geen firewall.. Groet
RewinD Geplaatst: 19 september 2007 Geplaatst: 19 september 2007 Misschien is het handig om ff een screenshot te posten van het groengloeiden icoontje??..dan kunnen we kijken wat dat is... Greetz, RewinD Philips DSX 7072/03a, Philips 8121HD Triax 88 cm 4x alps LNB + switch... (Astra 1,2,3 + Hotbird) CD kaartje met Family + HD abbo
Gast Geplaatst: 19 september 2007 Geplaatst: 19 september 2007 Firewall uitschakelen gaat echt niet helpen... Die dingen zijn passief en blokkeren alleen maar verkeer. Ze gaan dus echt niets verzenden. Je kunt ze waarschijnlijk beter weer inschakelen, ook al zit je achter een NAT router in principe redelijk veilig. Wat is nou eigenlijk precies het probleem? Is je netwerk te langzaam? Waar haal je uberhaupt dat getal 1000000 vandaan? Is je draadloze netwerk beveiligd?
Gast Geplaatst: 20 september 2007 Geplaatst: 20 september 2007 Ongeveer 1.000.000 Maze, en het probleem is dat er kennelijk buitensporig dataverkeer is vanuit en naar drie PC's is. Ik vind dat wel raar. Omdat het verbindingsicoontje, van de netwerkkaart (Iedereen heeft 'm staan, anders eentje van de vaste LAN-kaart. Dus lijkt mij een screenshot overbodig). Snelheid is in orde, en het probleem is dus die data verzending die dus kennelijk niemand verder heeft. De NAS (ChiliGr*en) draait goed en slaat geen gegevens op waarvoor ook geen opdracht is gegeven. Ik zal de vraag eens stellen bij B*lkin, het is een nieuw model tenslotte. N1 NIMO, en werkt met B, G en N kaarten. Groet @Maze nog even: Beveiligd inderdaad: WPA. Je kunt door rechtsklikken op je verbinding kiezen voor een monoloogvenstertje met daarin de vebindingsgegevens. Dat wordt vertaald in een aantal verzonden en ontvangen paketten. Ik kan daar ook niks aan doen, na een werkdag was dit het resultaat.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen