Ga naar inhoud


CF geheugenkaart


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik heb een CF 2GB geheugenkaart die perongeluk geformateert is, nu wordt deze niet meer herkent in een fototoestel en ook formateert het toestel hem ook niet.

 

Weet iemand hier evt. een oplossing voor ??

 

John

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

dat moet geen probleem zijn. Als de cf niet via linux gemount is geweest en niet ge-unmount uit de linux pc gehaald is dan maakt formateren niets uit.

 

Het zou eerder kunnen zijn dat je camera de kaart gewoon niet herkend .mischien te groot?? of was hij voor het formateren wel in het betreffende foto toestel te gebruiken?

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Les 1 in in CF/Cameragebruik: De kaart nooit formatteren op PC of wat dan ook. Zelfs niet in een andere camera, als je die kaart voor fotografie gebruikt. Uitlezen en terugplaatsen in de camera en daar weer formatteren. Er zijn diverse programma's om de geformatteerde info weer leesbaar te maken. Voorwaarde is wel dat je niet hebt overschreven..

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek uit welke formatering je camera wil hebben.

Voor wat betreft de dreambox, deze formateert inderdaad anders dan windows, maar kan een windows geformatteerde CF (FAT) lezen en opnieuw en anders formatteren, wat windows weer probleemloos kan "herstellen". Je CF is echt niet "besmet" als hij in de dreambox is geweest, alle eventuele schade is herstelbaar.

Mogelijk bevat je CF nu gegevens die formattering door je camera tegenhouden, welke melding geeft je camera als je probeert te formatteren?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

weet je zeker dat hij in windows volledig geformateerd is? Of heb je in de dreambox meerdere partities op de cf aangemaakt?

 

Als je hem in windows formateerd dan zou je de volledige 2Gb moeten zien. Ik kan me kaartjes gewoon met windows formateren en daarna in de camera gebruiken. Mischien moet je eens proberen om hem als fat te formateren (dus niet fat32 of NTFS).

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Er zijn diverse programma's om de geformatteerde info weer leesbaar te maken. Voorwaarde is wel dat je niet hebt overschreven..

 

Gewiste en overgeschreven foto's die ik gemaakt had met mijn camera destijds (Konica Minolta A2) waren nog zichtbaar met het programma Rescue Pro.

Kaartje leek leeg te zijn, maar met rescue pro haald ik er nog 500 foto's uit.

Als ik mijn extreme 4 kaart echter formateer in mijn huidige camera (Canon 30D) zie ik niets terug met rescue pro.

Die camera zet alle bitjes weer op 0 zodat er geen algoritme over blijft.

Het hangt er maar net vanaf hoe je camera de kaart formateerd.

Ook de kaart evt op een pc formateren lijkt mij geen probleem.

Het hangt van de camera af hoe die ermee omgaat.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Les 1 in in CF/Cameragebruik: De kaart nooit formatteren op PC of wat dan ook. Zelfs niet in een andere camera, als je die kaart voor fotografie gebruikt.

 

Net even de kaart (Sandisk extreme 4, 4 gig) in de laptop gedaan en even geformateerd op de laptop.

Daarna weer in de Canon 30D gedaan, camera aan, foto gemaakt.

Geen enkel probleem. Foto bekeken, daarna kaart geformateerd in de camera.

Geen enkel probleem.

 

Dus weer: Het hangt er maar net vanaf hoe je camera hiermee omgaat.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...