ZinlooS Geplaatst: 12 september 2007 Geplaatst: 12 september 2007 Ik heb hier een strong 6850 ontvanger, waar nu in een half jaar de derde LNB al op gemonteert is. als ik op mijn sat meter kijk ( satmark III) dan is het helespecktrum in de war. Een paar analoge zender komen nog een beetje door, maar dat is het dan wel. Nu is mijn vermoeden dat de ontvanger de lnb vernielt. Zijn er mensen die dit wel eens hebben mee gemaakt. en hoe zou ik dit kunnen controleren ? wat is de maximale spanning bv op de lnb 18 V ? het duurt ongeveer 2 maand voor de lnb het begeeft maar een paar week voor dat die knapt, moet je de ontvanger met regelmaat spaningsloos maken. en dat steeds vaker.
clemens2 Geplaatst: 14 september 2007 Geplaatst: 14 september 2007 Ik heb wel eens iets in die geest meegemaakt en dacht dat het kwam doordat op de massa kabel een vrij grote lekspanning stond, ik kon deze spanning met mijn blote en natte vinger voelen aan de buitenmantel van de kabel die naar de lnb liep.Ook een normale spanningzoeker lichte iets op als ik hem aan deze kabel hield. Helemaal zeker ben ik er niet van geweesd maar heb het daar aan toe geschreven. toen waren 3 lnb binnen een jaar stuk. sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie) samsung dvbt
rienk Geplaatst: 15 september 2007 Geplaatst: 15 september 2007 en heeft het ook geholpen om daar een nieuwe antennekabel aan tezetten ? of heb je dat niet geprobeert ? Rienk
clemens2 Geplaatst: 15 september 2007 Geplaatst: 15 september 2007 Het bleek dat de video die op de ontvanger stond deze lekspanning veroorzaakte deze is toen verwijderd ze namen toch nooit iets op en later geen problemen meer gehad dit was bij mijn ouders dus ik weet wel zeker dat het probleem over was en heb het toen maar op deze spanning gegeven maar het kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn. sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie) samsung dvbt
ZinlooS Geplaatst: 18 september 2007 Auteur Geplaatst: 18 september 2007 Ik geloof dat ik hier wel wat mee kan. want toen ik de lnb verwisselde voelde ik duidelijk spanning, terwijl ik de ontvanger uit had gezet. ik zal binen kort eens kijken of er een video enz tussen zit. bedankt in ieder geval.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen