Ga naar inhoud

[TF5010 / TF5510] Koopadvies?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na een tijd ellende met de Inverto IDL7000, wil ik weer terug naar de betrouwbare Topfield. Heb nog een oude TF4000pvr (slaapkamer) en wil in de huiskamer een TF5010 of TF5510. Welk van de twee raden julie aan? Ik lees bijvoorbeeld dat de TF5510 niet is wat je van een Topfield mag verwachten, klopt dit?

Verder heb ik een Aston 1.05 module en een Matrix rev. ucas 3.1 zijn deze geschikt voor beide tuners.

Alvast bedankt voor de reacties.....

Geplaatst:

Waar heb je dan gelezen dat de TF5510 niet iets is wat je van een Topfield mag verwachten en wat is je verwachting dan?

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

Geplaatst:
Citaat:

Verder heb ik een Aston 1.05 module en een Matrix rev. ucas 3.1 zijn deze geschikt voor beide tuners.

Een Aston 1.05 wordt niet ondersteund door CDS en gaf hier in ieder geval problemen met de ontvangst van Boemerang. Daar had ik toen alleen ondertiteling op en geen beeld/geluid.
Geplaatst:

Citaat:
Een Aston 1.05 wordt niet ondersteund door CDS en gaf hier in ieder geval problemen met de ontvangst van Boemerang. Daar had ik toen alleen ondertiteling op en geen beeld/geluid.

Geen enkele andere Cam wordt door CDS ondersteund behalve dan hun eigen Mediaguard.

De TF5010 en de TF5510 verschillen niet zo veel.

De 5510 heeft een alfanummerieke display en een conax kaartlezer aan boord.

De bootloaders zijn verschillend, dus de firmware van de 5010 past normaal niet in een 5510 en vice versa.

Menu structuur etc is verder gelijk.

Denk dat de bepalende faktor het alfanummerieke display is.

Citaat:
Ik lees bijvoorbeeld dat de TF5510 niet is wat je van een Topfield mag verwachten, klopt dit?
Je hebt altijd mensen die aanmerkingen hebben op alles..ik heb dat i.i.g. nog niet eerder gehoord.

De 5510 is op de bootloader na, hetzelfde als de 5500. (zo ook de 5010 tov de 5000)

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Geplaatst:
Citaat:
De TF5010 en de TF5510 verschillen niet zo veel.
De 5510 heeft een alfanummerieke display en een conax kaartlezer aan boord.
De bootloaders zijn verschillend, dus de firmware van de 5010 past normaal niet in een 5510 en vice versa.

Melle,

Is de conax kaartlezer de vaste kaartlezer in de tuner waar in mijn CD kaart in kan steken? Ik neem aan dat ik dus mijn aston 1.05 niet nodig heb om te ontvangen.
Geplaatst:

De conax kaartlezer is niet geschikt voor de codering van CDS, die codeert namelijk in mediaguard 2 / irdeto 2

Je hebt dus wel degelijk een cam nodig om de nederlandse zenders te kunnen ontvangen.

De aston 1.05 is echter niet de meest ideale.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen