Ga naar inhoud


Digitenne in combinatie met Panasonic TV


Gast Guerto

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

ik ben nieuw hier en sinds afgelopen vrijdag de (trotse?) bezitter van Digitenne, gewoon het standaard setje bij Primafoon gehaald. Hierover twee vragen.

 

1.Ontvangststerkte.

Met binnen antenne op de beste plek haal ik een ontvangstpercentage van 80%. (Kanaal 55, zender Leeuwarden). Is dit een gebruikelijke waarde of is een waarde richting de 100% haalbaar, bijv met een buitenantenne?

 

2. Panasonic televisie

Ik heb een 2 jr oude Panasonic Breedbeeld met beeldbuis, 70cm, 100Hz. Als ik een breedbeelduitzending ontvang, verschijnt linksboven in het scherm altijd even blauw balkje met de term WIDE. Voorheen (en dat is analoog of digital TV, beide via UPC) kreeg ik deze melding alleen bij het wisselen van een zender of bijv. bij de start van een nieuw tvprogramma. Sinds ik digitenne heb krijg ik deze melding bijna wel om de minuut in beeld. Irritant! Aanpassen van de breedbeeldinstellingen op de Samsung tuner hebben geen verbetering. Wie heeft een oplossing of heeft dit met vraag 1 te maken?

 

Alvast bedankt voor de reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Henri Aalten

De ontvangststerkte van 80% is goed. met een buitenantenne is meer mogelijk,

maar als je nu goed beeld hebt zonder blokken zou ik het zo laten.

 

Via de scart geeft digitenne aan de TV aan, of het breedbeeld is of niet.

bij het overschakelen daarvan, is de melding normaal op je TV.

 

Je kunt natuurlijk eens kijken, of je die melding in je tv kunt wijzigen

 

Stel wel in je digitenne decoder het juiste TV formaat in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hoezo heb je met een nieuw abo een Samsung gekregen? KPN levert toch Topfield uit tegenwoordig? Of wilde je perse een Samsung?


Ik heb bij Primafoon inderdaad naar de Topfield gevraagd, maar daar werd mij verteld dat deze alleen beschikbaar is als huurtuner voor € 3,00 per maand. Dat was afgelopen vrijdag 7 september.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk al ruim 2 jaar digitenne, met een dual tuner.

Eerst op een panasonic breedbeeld 66 cm tot deze in april de geest gaf.

Het beeld via de scart was goed, maar heel licht wazig.

Nu kijk ik op een Philips LCD 66 cm het beeld is vind ik scherp.

Dan let ik kleine dingen in het beeld zoals een haar of die scherp of wat wazig is. Als antenne gebruik ik de haaievin van de KPN (gratis verkrijgbaar )

Het signaal op alle kanalen is 99% beeld 100%. De afstand tussen de zend en ontvang antenne is 16 km. Met de bijgeleverde binnenantenne is het signaal op de begane grond te weinig voor een stabiel beeld.

Zit in het zuidwesten van het land en heb het geluk veel zendpunten te ontvangen. Hoofdstation is hier Waalhaven Rotterdam sign 99%, voor de regionale die ik ontvang tv zeeland sign 60%(Goes) tv brabant sign 75%(Breda) TV Utrecht sign 60%(Lopik) en tv West sign 60%(Den Haag)

Wat de beeldkwaliteit van de ontvangers betreft kan ik schrijven dat het

tv toestel bijzonder belangrijk is.

Heb hier verschillende toestellen oud en jong aan de ontvanger gehangen en ze gaven allemaal een verschillend beeldkwaliteit.

Het is wat je zelf mooi vind als beeld om naar te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb bij Primafoon inderdaad naar de Topfield gevraagd, maar daar werd mij verteld dat deze alleen beschikbaar is als huurtuner voor € 3,00 per maand. Dat was afgelopen vrijdag 7 september.


Vreemd ?? Ik heb een Topfield gekregen. En wel gratis !! Dus geen huur of koop.
Ze moeten zeker de oude voorraad kwijt.

Verder heb ik met een buiten antenne goede ontvangst. Zowel de duitse zenders.

En ook de mast van Smilde en Groninen.

Ook jij zou de mast van Groningen en Smilde moeten kunnen ontvangen in Leeuwarden.
En met een topfield ( met nieuwe firmware) ook de regionale zenders van Groningen en Drenthe.

Groeten GG
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Hoezo heb je met een nieuw abo een Samsung gekregen? KPN levert toch Topfield uit tegenwoordig? Of wilde je perse een Samsung?


Ik heb bij Primafoon inderdaad naar de Topfield gevraagd, maar daar werd mij verteld dat deze alleen beschikbaar is als huurtuner voor € 3,00 per maand. Dat was afgelopen vrijdag 7 september.


Ja klopt, maar die 3 euro krijg je iedere maand wel terug als het je eerste ontvanger is dus netto kost hij dan niets.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben ook een Samsung, weliswaar een oude, hardware versie 1.0, aangesloten via scart op een Sharp LCD. Toen de TV voor het beeldformaat op "auto" stond en de Samsung op 16:9, hadden we last dat de TV zo nu en dan terugsprong naar 4:3 ook bij 16:9 uitzendingen. De TV staat nu op "volledig". Nu gaan 4:3 en 16:9 uitzedingen goed, zonder dat er een melding over het beeldformaat komt. Het menu van de Samsung is nu altijd "breedbeeld" op de TV.

Misschien zit er op jou TV ook zo'n stand.

Groeten,

René.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...