RonMeijer Geplaatst: 13 september 2007 Geplaatst: 13 september 2007 Ik heb een dreambox 600 met een dvb-t tuner voor digitenne gekocht. Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen op digitenne inclusief de niet fta kanalen te laten werken? Waar moet ik bijvoorbeeld beginnen en waar moet ik op letten?
Mickeymouse2112 Geplaatst: 14 september 2007 Geplaatst: 14 september 2007 dat zou ik ook wel eens willen weten ps3 160 gig db 500s db 500+ db 800PVR
Hoeba Geplaatst: 14 september 2007 Geplaatst: 14 september 2007 Kijk eens hier voor zelfde probleem met 7025 http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...;gonew=1#UNREAD Groetjes,HoebaDM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b
sjaac Geplaatst: 14 september 2007 Geplaatst: 14 september 2007 Veel lezen dat is éé. Maar zoals ik ook prettig vond was de hulp die ik van een ieder kreeg uiterst handig. Ik ken de Dreambox 600 nog niet zo goed. Maar bij de 7025 moet je b.v. CCcam installeren om de kaart werkend te krijgen in je ontvanger. weet niet welke software je in je ontvanger hebt en of je een digitenne abo hebt want dat laatste heb je natuurlijk nodig voor de gecodeerde signalen. Dus Ned 1,2,3 en de regionale kan je zonder meer ontvangen (hoeft geen kaart in ontvanger) Verder was de ontvangst van Digitenne bij mij uitermate slecht. Na aanschaf betere antenne probleem opgelost. Nu bij mij alles perfect in orde. Sucses ermee Groetjes Sjaac
RonMeijer Geplaatst: 14 september 2007 Auteur Geplaatst: 14 september 2007 Mooi, dat betekent dat we moeten gaan stoeien. Ik heb alleen een gebruikershandleiding bij het apparaat gekregen. Ik heb veel meer informatie nodig. Met name handleidingen over de gebruikte software. Kan iemand mij vertellen waar ik deze technische informatie vandaan kan halen? Bij voorbaat dank, Ron Meijer
paardengek Geplaatst: 15 september 2007 Geplaatst: 15 september 2007 Ronmeijer, Op dit forum misschien ?? Hier staat genoeg informatie, op het dreambox gedeelte, maar ook op dvb-t gedeelte. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Powerbooky Geplaatst: 15 september 2007 Geplaatst: 15 september 2007 Begin met een alternatieve firmware te plaatsen, zoals Nabilo of Gemini. Hier te downloaden In zo'n image kun je de laatste emu CCcam downloaden en direct installeren (dit deel kan zonder computer). En als je vervolgens even naar dit draadje gaat, dan vind je configuratie bestanden die je nodig hebt voor het ontvangst van Digitenne met de bijbehorende CCcam decoder config.
RonMeijer Geplaatst: 14 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2007 Hallo, Nog bedankt voor de hulp. Ik ben er even tussenuit geweest door een peesontsteking. Ben nu weer met de Db 600 bezig. Ik heb gemini 4.0 firmware gedownload. Via dit de cccam 2.04 gedownload en de config file die hier bij hoort. Als ik de db start dan krijg ik een melding schakelen -> deze service is niet gevonden. Welke service wordt bedoeld? Hoe kan ik zien of de cccam gestart is (als het een programma is ofzo ik heb geen idee). Wat moet ik verder ondernemen om de db voor digitenne te laten werken? Kan iemand mij verder helpen? Ftp, webinterface etc werken allemaal goed. Bedankt bij voorbaat Ron Meijer
Powerbooky Geplaatst: 15 oktober 2007 Geplaatst: 15 oktober 2007 'deze service is niet gevonden' betekent dat de ontvanger de zender die ingesteld staat niet kan vinden. Kies een andere zender, of start een nieuwe transponder-scan. Let op... het is wel noodzakelijk dat je de XML file zoals in dit draadje is aangegeven, eerst over de bestaande heen kopieert. Anders kun je eeuwig blijven scannen en toch niks ontvangen. Daarnaast is de PIN-code in je CCcam ook noodzakelijk.
RonMeijer Geplaatst: 15 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2007 Ik snap het. Als ik door de verschillende mappen heen loop dan kom ik de terestrial.xml we drie keer tegen. Moet ik ze allemaal vervangen? Waar vind ik het scannen? Ik krijg dat volgens mij alleen als ik net firmware in het "rommetje" heb ge-flashed. Bij voorbaar dank, Ron Meijer
RonMeijer Geplaatst: 15 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2007 Sapperdeflap, Ik tuur mij rot op die mappen en instellingen. Ik ben er inmiddels achter dat je een andere "common interface" kan kiezen in Blue-panel. Ik kies hier de cccam 2.0.4. So far so good. Als ik een transponder scan doe dan komt hij altijd met een Astra satelliet. Ik verwacht eigenlijk iets van digitenne ofzo. Als ik deze laat scannen dan lijkt hij wel signaal te krijgen. Ik zie de balken dan ook tot 80% heen en weer gaan afhankelijk van de frequentie. Een lock krijg ik niet. Ik heb het gevoel iets fout te doen maar welke draadjes ik ook lees, het wordt er allemaal niet duidelijker op. Ik zit vast! wie zet mijn neus weer de goede kant op? Tanx, Ron Meijer Dreambox 600 pvr en digitenne
Powerbooky Geplaatst: 19 oktober 2007 Geplaatst: 19 oktober 2007 Het klopt dat je de EMU van Common Interface naar CCcam moet schakelen. Maar je hoort zowieso beeld te krijgen bij Ned1, 2 of 3. Het zou niet zo moeten zijn dat als je in de scan-opties kijkt, dat je dan Astra satelliet tegenkomt. Het lijkt er op dat er nog geen DVB-T module in je 600 zit. In het gewone menu moet onder 'information' -> about... een scherm verschijnen, waarin 'Frontend: terrestrial' vermeld staat. Als je zeker weet dat de juiste ontvanger module in je box zit, dan moet je de box toch nog eens volledig opnieuw flashen met de meest recente versie van je alternatieve firmware (Nabilo, Gemini of 'n andere). Na het flashen moet je opnieuw die terestrial.xml invoeren. Het is noodzakelijk dat je na het vervangen van de file, de box een 'reset' of 'hardreset' laat uitvoeren. succes.
RonMeijer Geplaatst: 19 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2007 Bedankt voor de uitleg. Misschien wil je nog een vraag beantwoorden? 1) 'Frontend: terrestrial' staat mij mij op satelliet, wordt deze melding bepaald door de hardware of door de software? Ik heb de db gekocht met een extra tuner. Kastje open maken en de andere tuner er in steken, stelde weinig voor. Moet ik misschien hier nog wat omschakelen in de db self dip switch ofzo? 2) "moet je opnieuw die terestrial.xml invoeren" Hoe doe je dat? Ik heb deze gewoon gecopieerd naar elke map waar ik het file tegenkwam. De file die ik heb moet goed zijn +/- 160 kb. Hunkerend naar een oplossing. Ron Meijer
dolphs Geplaatst: 19 oktober 2007 Geplaatst: 19 oktober 2007 Ron dat klopt precies, standaard wordt de box uitgeleverd met een SAT tuner. Je moet zelf een T of C tuner kopen. Ik vraag mij even een ding af, lijkt het op de S tuner (alps) of is het een philips? Waar ik heenwil (heel simpel) heb je niet per ongeluk twee keer een S gekregen. Verder is er inderdaad een terrestrial.xml welke je met een programma als WinSCP (of FTP Client) vanuit Windows naar je box kunt kopiëren, dan zouden daarin de regio's moeten staan met bijbehorende frequenties en instellingen. Ik heb zelf ook een DM600 waar een T in is ingebouwd, ik heb een Philips tuner en dat was wat meer rommelen voordat dat goed in de box paste. Ik hoop dat je hier wat mee kunt ... Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
RonMeijer Geplaatst: 19 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2007 Allemaal, Ik kijk naar plaatjes van de dvb-t tuners op verschillende sites. Ik zie daar tuners met een coax aansluiting. Ik heb een soort f-connector op de achterkant. Op de doos van de tuner die ik erbij heb gekocht staat dvb-t maar... met stift staat er dvb-S op. Omdat ik nog nooit een db heb gezien voorrdat ik hem kocht dacht ik dat de aansluiting zo hoorde, even aan andere aansluting op de antenne solderen en klaar! Ik denk dat ik de verkeerde tuner heb gekregen bij de dealer. Dan is het ook logisch dat, de software, de terrestrial.xml niet lees. Logisch dat ik alleen satellieten kan kiezen om te scannen. Ik heb zelfs op het punt gestaan om me te verdiepen in ansi-c of de db in vak 7 te gooien. Ik denk dat ik er nu wel uit kom. Bedankt voor jullie gewaardeerde hulp. The end.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen