The Iron Maiden Geplaatst: 14 september 2007 Geplaatst: 14 september 2007 Hallo, Ik wil met VNC mijn PC via mn laptop overnemen. - Ik heb op de laptop VNC viewer draaien - Ik heb op de PC VNC server (service) draaien Als ik op mn laptop VNC viewer draai en verbinding wil maken met mn PC krijg ik de melding: Unable to connect to host. Connection timed out (10060) Andersom werkt de verbinding wel (Server op laptop en viewer op PC) Wie weet een oplossing? mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
ReneBee Geplaatst: 14 september 2007 Geplaatst: 14 september 2007 Zit er op je PC een programma dat wellicht de poort voor VNC dichtgooit? René.
The Iron Maiden Geplaatst: 14 september 2007 Auteur Geplaatst: 14 september 2007 Zowel laptop als PC draaien op XP home, voor zover ik weet is er geen extra firewall oid geinstalleerd. Alleen de windows firewall draait op beide, en die heb ik toestemming gegeven om verbinding te maken. mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
DRG Geplaatst: 14 september 2007 Geplaatst: 14 september 2007 stop de windows firewall service eens om toch zeker te zijn dat het niet de firewall is. Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch..
Hellum Geplaatst: 14 september 2007 Geplaatst: 14 september 2007 probeer eens crossloop. mvg. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
RewinD Geplaatst: 14 september 2007 Geplaatst: 14 september 2007 moet wel aan firewall liggen... weet je zeker dat de VNC server wel goed draait??? probeer eens op de laptop ff de command prompt te starten (Start => Uitvoeren => cmd [ENTER]) en dan ff in te typen C:\>telnet (hier pc naam of ip) 5900 dan moet je een reactie krijgen van RFB 003.008 ofzo.. blijft ie zwart dan is je poort dicht kijk dan op je windows firewall of ie poort 5900 (standaart poort VNC) doorlaat... Veel succes.. Greetz, RewinD Philips DSX 7072/03a, Philips 8121HD Triax 88 cm 4x alps LNB + switch... (Astra 1,2,3 + Hotbird) CD kaartje met Family + HD abbo
The Iron Maiden Geplaatst: 15 september 2007 Auteur Geplaatst: 15 september 2007 Hallo, Na het uitschakelen van de firewall werkt VNC wel prima. Daarna heb ik de firewall weer aangezet om te controleren of het inderdaad aan de firewall ligt, maar dan werkt het ook! Ik weet niet wat het probleem is geweest, maar alles werkt nu naar behoren. Bedankt voor de reacties, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen