inthehouse Geplaatst: 16 september 2007 Geplaatst: 16 september 2007 Ik had voorheen een linux server staan om tv te kijken met casema, nu heb ik laatst een multicam gekocht en erin geplaatst. Ik heb een Sagem Dbox2 met de nieuwste sportster erop, newcs 1.3 icm met mgcamd 1.24. Maar ik heb ongelooflijk haperend beeld en soms geen beeld. Ik ontvang gewoon ECM en EMM.
JeWeetWelWie Geplaatst: 17 september 2007 Geplaatst: 17 september 2007 Het zou heel goed kunnen dat je een beetje te weinig spanning hebt. Hierdoor komt de frequentie van je Multicam niet helemaal op 6MHz en dan krijg je gestotter op je beeld. Dit komt meer voor met een Sagem.
inthehouse Geplaatst: 17 september 2007 Auteur Geplaatst: 17 september 2007 ok, dus daar kan het probleem inzitten. Ik heb wel eens gelezen over te weinig spanning op dit forum. Ik heb dus 2 dboxen staan, een nokia en een sagem. De nokia logt in bij de sagem. Kan het dus beter andersom doen. Of heeft de nokia hetzelfde probleem?
JeWeetWelWie Geplaatst: 17 september 2007 Geplaatst: 17 september 2007 Inderdaad, De Nokia geeft meer spanning, alleen vergt het inbouwen van de multicam iets meer creativeit.
inthehouse Geplaatst: 17 september 2007 Auteur Geplaatst: 17 september 2007 Ik heb hem ingebouwd, maar het werkt nog niet. Als ik newcs start krijg ik hetvolgende tezien: [ 01:13:37 ] [ Dbox ] Opening device /dev/tts/1 [ 01:13:38 ] [ Loader ] Reset failed ... [ 01:13:38 ] [ Loader ] Reader type 4 on node /dev/tts/1 [ 01:13:38 ] [ Dbox ] Opening device /dev/tts/1 [ 01:13:39 ] [ Loader ] Reset failed ... [ 01:13:39 ] [ Loader ] Reader type 4 on node /dev/tts/1 [ 01:13:39 ] [ Dbox ] Opening device /dev/tts/1 [ 01:13:40 ] [ Loader ] Reset failed ... [ 01:13:40 ] [ Loader ] Reader type 4 on node /dev/tts/1 [ 01:13:40 ] [ Dbox ] Opening device /dev/tts/1 Ik heb ook gekeken naar mn readers en dan geeft hij dit aan: readers .--------------------------------------------------------------------------------------------------------. | Status | CAID | Enabled | Exported | Mhz | PTS | Resets | Ecms | Node | Reader | |----------|------|---------|----------|-----|-----|---------|----------|-----------------|--------------' | Inserted | 0000 | Yes | Yes | 600 | No | 0 | 0 | /dev/tts/1 | 0 (Multicam) '-----------------------------------------------------------------------------------------'---- --- -- - - Er staat dat mn kaart erin zit en dat klopt ook. Maar bij CAID moet toch 0602 staan. Zou ik hem toch niet goed hebben aangesloten?
DRG Geplaatst: 18 september 2007 Geplaatst: 18 september 2007 speel eens wat met de parity en reset instellingen van newcs Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen