Gast Geplaatst: 18 september 2007 Geplaatst: 18 september 2007 Hallo: Ergens gelezen dat je met de volgende hardware enkele high definition kanalen en de nederlandse kanalen kan ontvangen: 1 een Skystar 2 pci tv-kaart 2 een phoenix geschikte programmer 3 een geldige canal plus kaart Ik heb hier de volgende vragen over: 1 kan ik hiermee BBC HD, SAT1 HD en Pro7 HD free to air ontvangen? 2 wat is de goedkoopst goed werkende phoenix programmer? 3 heeft iemand een éénvoudig stappenplan hoe dit alles op een PC met Windows Home premium te installeren? Stammie
Albert_H Geplaatst: 18 september 2007 Geplaatst: 18 september 2007 Hallo, welkom op dit board. Met de Skystar 2 zijn de Nederlandse kanalen prima te ontvangen met een CD kaart en een Phoenix compatible programmer, alhoewel, de PoorMansCam die je dan als plugin in je DVB programma nodig hebt ondersteund ondertussen meer smartcard lezers/schrijvers. Wat betreft de programmer, de Infinity USB Phoenix is een goed werkende programmer, maar die heeft wel een serieële poort nodig. Er staat er net eentje in "Te koop". Wat betreft het HD gebeuren ben je met een SS2 erg beperkt, omdat dit een DVB S kaart is en de nieuwe HD kanalen allemaal in DVB S2 uitgezonden worden. Daarvoor heb je dus een DVB S2 ontvanger nodig. Deze zijn er ook in PCI kaart of USB unit. Om een beeld te krijgen van de mogelijkheden, en vooral de werking onder Vista zul je nog het een en ander moeten lezen in dit en andere fora. Appartuur van derden is zo wie zo een probleem met Vista en dat geldt zeker voor PCI DVB kaarten. Bij sommige werkt het zonder problemen, maar bij de meesten is het lang ploeteren voordat het naar believen draait. Dat is ook de reden waarom ik er voorlopig nog niet aan begin. In dit forum vindt je verschillende items over dit onderwerp. Een kant en klare handleiding die voor iedereen zonder problemen werkt zal zeer moeilijk te vinden zijn denk ik. Succes met je zoektocht. Kijk voor de mogelijkheden van de PoorMansCam even op de site van Joshyfun Albert_H Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast Geplaatst: 21 september 2007 Geplaatst: 21 september 2007 beste Albert: Mede door jouw informatie heb ik nu heel veel zeer goede tv zenders. Alleen de poormanscam krijg ik niet actief in progdvb. Ik heb het programma gedownload en op de volgende manier onder progdvb gezet: start-computer-c schijf-eigenaar-progdvb-progins. Als ik dan in het menu van progdvb onder plugin kijk ziet hij hem niet. Kan je me helpen?
satmania Geplaatst: 21 september 2007 Geplaatst: 21 september 2007 Probeer het maar gewoon in de root te gooien. DM 800-Gemini 5 Rotor 45-30 draaibaar
Albert_H Geplaatst: 21 september 2007 Geplaatst: 21 september 2007 Welke versie van proDVB draai je ? Ik draai nog met 4.85.1 en daar staat in de plugin dir onder progDVB de PMCAM2.dll, een PMCAM2.ini en een PMCAM_LOGSettings.ini. De laatste twee zijn zeer waarschijnlijk door de PMCAM2.dll zelf aangemaakt bij het starten van de PMCAM. Kijk eerst even of je de PMCAM wel in de goede install van progDVB gezet hebt. Als je aan het testen bent heb je misschien wel andere versie's geladen of dezelfde versie dubbel staan op een andere plaats. Ik weet niet meer waar progDVB zich default neer wil zetten, zo te zien in de root van de C drive. Kijk even in de properties van de shortcut naar progDVB waar diegene staat die je start. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast Geplaatst: 1 oktober 2007 Geplaatst: 1 oktober 2007 Ik wil deze grap ook op mn desktop pc proberen met een Skystar 2 en een Mastera IV phoenix programmer (rs232) met daarin dan de Canal digitaal card. Zou dat werken? Jurgen
Albert_H Geplaatst: 1 oktober 2007 Geplaatst: 1 oktober 2007 Ja hoor dat gaat prima werken. Je DVB programma moet wel de PoorMansCam plugin ondersteunen. Met progDVB, DVBDream en MyTheatre moet dat gaan. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen