Ga naar inhoud

Wat is het voordeel van eenTwin LNB ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Arion AF-9400PVRSE met 2 tuners ik kan deze door lussen of met twee kabels op een twin LNB aansluiten, maar wat is bij de laatste nu het voordeel.

Ik heb alle twee de mogelijkheden uitgeprobeert maar ik merk geen verschil.

Als ik b.v. Ned1 en RTL4 opneem dan kan ik alleen nog maar naar die twee veschillende transponders kijken. Dit geld bij het doorlussen en bij de twin LNB.

Is de twin alleen maar voordelig als je twee ontvangers op één schotel wilt aansluiten?

Groetjes Mary

[color:"red"]onderwerp gewijzigd: "Twin LNB" is geen onderwerp. [/color]

Geplaatst:

Even simpel uitgelegd:

Een LNB switched tussen hoge en lage band en tussen Horizontale en Verticale polarisatie. Dus als je maar één LNB gebruikt middels doorlussen, bepaald de zender die je opneemt, de zenders die je eventeel kan bekijken (met dus dezelfde polarisatie en band). Met een twin-LNB zijn beide tuners geheel vrij om te kiezen.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

Geplaatst:

Als ik één kabel van de twin LNB aansluit en de tuners doorlus en b.v. ned1 opneem kan ik toch nog naar alle andere transponders kijken.

Geplaatst:

Nee dus, alleen naar de transponders met dezelfde polarisatie en hoog/laag band.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

Geplaatst:

Dat klop ik kan wel de meeste nederlandse zenders[horizontaal] aan behalve b.v.MTV zenders omdat die verticaal zijn.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen