Gast Geplaatst: 19 september 2007 Geplaatst: 19 september 2007 hallo Ik heb hier een gr 2.2 waarvan de de led groen pink de voeding spanning is maar 100 volt en deze is niet stabiel heeft iemand enig gedacht van deze fout , gr boma
boarder Geplaatst: 19 september 2007 Geplaatst: 19 september 2007 Kijk eens op de componentenzijde van de print bij de elco's. Als daar 'plassen' staan, heb je lekke elco's. controleer rond de hoogspaning de blauwe HS-condensators op barsten of brandplekken. Dit chassis kent een heel resem fouten, bovenstaande zijn een paar mogelijkheden. Succes
Gast Geplaatst: 20 september 2007 Geplaatst: 20 september 2007 hi ik heb dit allemaal nagezien en de lekkende elco's vervangen waren er verscheidene die lekte maar nog een hikkende voeding hikt nu wel sneller! toch was er nog een diode defeckt d6561 en zekering 1534. Tja het is toch geen goede printplaat met zoveel tekort komingen na jaren van dienst ik heb zo een stuk of vijf elco's moeten vervangen die uitgelopen waren en de print was ook op plaatsen geoksideerd van het vocht van de de elco's groeten boma gr boma
boarder Geplaatst: 20 september 2007 Geplaatst: 20 september 2007 Wanneer je de lekke elco's vervangt ook de print goed reinigen met water en een detergent. De lekkende vloeistof is erg geleidend en zorgt voor kortsluitingen.
hansje2 Geplaatst: 20 september 2007 Geplaatst: 20 september 2007 1534 defect? die is van de oost-west. deze schakeling zit op de beeldbuisprint. heeft de E/W transistor (CRT-panel) geen sluiting? blijft de zekering nu heel? pin 8 van IC7600 moet laag zijn, als deze richting 1V gaat dan wordt voeding teruggeregeld. dit is de beveiliging van de voeding. een diode van de protecties kan lekken waardoor pin 8 hoog wordt. probeer de stekker van het juk los te nemen en kijken of de voeding wel 140V blijft.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen