Ga naar inhoud


wijzigingen in het SKY aanbod


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

tja - weet het ook niet - zal me dit weekend eens met die Nollywood bezig houden. Op een bepaald Engels forum heeft wel iemand de vraag gesteld hoeveel films ze zullen kunnen aankopen met een maandelijks inkomen van 12 £ (= 2 aangesloten leden dus). Ik vermoed dus dat het géén hoogvlieger zal zijn.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 503
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

m'n FTV kaart is effe verlopen nu, kijk zoveel niet naar Channel4 en Five, en Sky Three krijg ik via mijn gewoon Sky abonnement, kan het dus even niet testen.

Ik moet hier dringend een DM8000 aankopen om mijn 4 kaarten up-to-date te houden !

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is een free to view kaartje? Ik heb zo'n blauw kaartje met geel huisje erop maar Five en de andere die je noemt doen het daar niet op. Op mijn Dreambox kan ik BBC etc krijgen zonder kaartje maar ik heb ook een Sky digibox waar dat kaartje bij zat. Volgens mij kan ik wel zenders ontvangen op die digibox die niet op de Dreambox werken maar dat zijn er niet veel en zit Five dus niet bij. Is dat kaartje wat ik heb geen free to view kaartje of is het verlopen? Ik wil per 11 februari Five kunnen ontvangen omdat ik net tot de ontdekking ben gekomen dat mijn favoriete serie Neighbours dan verhuist van de BBC naar Five.

Ik hoop dat iemand mij wat antwoorden kan geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een FTV kaartje geeft beeld op de zenders Channel 4, Five, Five US, Five Life en Sky Three. Zo'n FTV kaartje werkt probleemloos op een dreambox, via de CCcam emulator. Mogelijke problemen en oplossingen :

1. onjuiste emulator -> installeer CCcam en zet CCcam als default emulator. GEEN cardserver aanduiden, CCcam heeft zijn eigen cardserver

2. kaartje verkeerd ingebracht -> moet met de chip naar beneden zitten in een dreambox

met een correcte 1&2 moet het nu mogelijk zijn om de geldigheidsduur van het kaartje uit te lezen. Hoe je dit doet is afhankelijk van het gekozen image - bij PLi bvb geef je blauw - emulator menu - geel om de geldigheidsdatums te zien.

3. geldigheidsdatum kaartje verlopen -> niet erg, zet op Sky Three of Channel 4 en wacht af, na een nachtje (of 2) wordt de geldigheidsdatum bijgewerkt en kan je terug kijken

4. het is een Ierse kaart -> dan heb je pech : met een ierse kaart kan je géén FTV zenders bekijken, ook geen Ierse. Als zo'n kaartje verlopen is dan kan je er niets meer met doen. En ze zien er uit als elke andere Sky "blue house" kaart, het is dus onmogelijk om te "zien" wat voor een kaart het is. Als je geldigheidsdatums na een paar nachten niet verzet worden, dan kan je dit kaartje waarschijnlijk weggooien.

 

hopelijk zit je niet in dit laatste geval en kan je binnenkort de FTV zenders bekijken op je dreambox !

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op 11307V 27500 3/4 is onder de benaming "53370" BET bezig met test-uitzendingen.

het leuke is dat men hiervoor het Amerikaanse signaal van MSNBC doorstuurt, inclusief alle Amerikaanse trailers en reklame, dus wie eens naar de échte Amerikaanse tv wil kijken die moet hier maar eens op afstemmen.

Het scherm is voorzien van de opdruk "BET Test, Arquiva Washington", maar dat mag de pret niet drukken !

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je reactie maar het is niet echt een antwoord op mijn vraag. Ik heb ook een sky digibox en daarop kan ik wel wat meer zenders ontvangen dan zonder kaartje op de Dreambox. Ik vraag me alleen af of ik wel het juiste kaartje heb en zo niet wat voor kaartje ik moet hebben. Ik heb dus een donker blauwe met een geel huisje erop. De digibox geeft op Five aan dat ik een telefoon nummer kan bellen om te upgraden zodat ik die zender kan kijken. Is er in de Digibox of op het kaartje te zien t/m welke datum hij werkt? CH4 werkt bijvoorbeeld wel met het kaartje maar volgens mij niet op de Dreambox zonder..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tajvdz
Ik heb ook een sky digibox en daarop kan ik wel wat meer zenders ontvangen dan zonder kaartje op de Dreambox.

al wat de digibox opent dat zal de dreambox ook openen indien de juiste emulator werd geaktiveerd. het is natuurlijk evident dat je dat kaartje ook in de dreambox moet steken, anders gaan er inderdaad minder kanalen open.
je krijgt wél Channel 4 maar géén Five - heb je (op de digibox) beeld op RTE1 ? welke zender staat op epg positie 100 op je digibox ? Als dat RTE is dan heb je een Ierse kaart, en ik meen inderdaad dat Channel 4 nu ook met een Ierse kaart te zien is. maar een Ierse kaart werkt alleen als er een abonnement zou op staan, tenzij men sinds kort ook FTV versies heeft van Ierse kaarten, die enkel Channel 4 openen, maar is dan nieuw daar heb ik nog niets over gelezen.
Maar nog eens : met de juiste emulator opent de dreambox mét kaartje evenveel zenders als op je digibox.
wat zijn de geldigheidsdatums van je kaart (makkelijk te controleren op een dreambox).

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jean-Claude
zal me dit weekend eens met die Nollywood bezig houden.

heb dit weekend eens gekeken, en is inderdaad een mengelmoes van allerhande Afrikaanse programma's - talkshow, religieus, feuilletons en film ("chicken soup" en "I need a man"). Allemaal zwarte produkties, weinig meerwaarde voor ons Europeanen dus, tenzij voor diegenen wier roots in Afrika liggen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou het gaat er mij in eerste instantie niet om of ik de FTV zenders op de dreambox kan kijken. Ik kan dat dus ook eerst via die digibox doen. Maar ik heb nu de digibox maar weer eens aangesloten en het is niet Channel4 die werkt maar S4C. Channel 4 werkt dus ook niet. Sky Three werkt wel. Een beetje lastig om alle zenders te zien maar als ik op TV Guide klik op de afstandsbediending en dan op TV Guide dan zie ik geen positie 100 maar hij begint met 101. Daar staat nu BBC 1 Wales, op 102 BBC2W, op 103 ITV1 Wales, op 104 S4C (vandaar dus mijn verwarring met Channel4) en op 105 Five. Sky Three zit op 108 en Channel4 op 117. RTE1 kom ik helemaal niet in de lijst tegen. De overige BBC zenders kom ik pas helemaal op het einde rond de 900 tegen. Als ik het kaartje uit de Digibox haal dan geeft hij o.a. op Five, Channel4 en Sky Three aan: Insert Sky viewing card. Stop ik het kaartje erin dan veranderd de melding bij de meeste kanalen in: Call 08702...etc to upgrade your subscription to receive this channel. Bij Sky Three dus wel beeld.

Ik zou zeggen kaartje is verlopen want ik het zat in de Digibox die ik 2e hands van iemand heb gekocht. Maar dan dus vreemd dat Sky Three het wel doet. Is daar een verklaring voor? De Digibox die ik heb is een Pace, model number 1.0.47. Er staat wel een viewing Card Number maar kan nergens zien hoe lang hij werkt. Ik heb hem in juni gekocht en die man zei toen het kaartje werkt nog wel even. Ik had het toen niet nodig omdat ik de Digibox had gekocht voor BBC-I en dit een goedkopere oplossing was dan een Dreambox. Het kaartje kreeg ik er dus gewoon gratis bij en zou me nu dus van pas kunnen komen voor Five.

 

Nog even op de dreambox (zonder kaartje dus) gekeken en daar kom ik wel RTE1 tegen maar gecodeerd, zelfde geld voor Sky Three. S4C is gewoon een vrije zender want die werkt wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, het is dus een Welshe kaart die blijkbaar verlopen is. Hiermee moet het wél mogelijk zijn om de FTV kanalen te openen, steek het kaartje maar in de digibox en laat een nachtje of 2 op Channel 4 staan.

S4C is FTA, je hebt dus geen kaartje nodig. Dat van Sky 3 weet ik zo niet, staat momenteel misschien ook vrijgeschakeld.

Maar Channel 4, Five, Five US en Five Life moeten via die kaart te bekijken zijn. Geduld oefenen is de boodchap.

(het updaten van de kaart kan ook via de dreambox als je die liever gebruikt).

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sky Three is niet vrij omdat hij via de Dreambox zonder kaartje dus niet werkt. Werkt mijn Canaldigital kaartje ook op de CCcam? Ik heb nu Newcamd erop. Het is nogal lastig om de digibox een tijdje aan te laten omdat ik telkens de schotel aan moet sluiten en doorlussen vanaf de Dreambox niet lukt (wel op de Digibox maar Dreambox niet) Maar is zo'n kaartje echt te updaten? Is het niet zo dat je moet betalen als het verlopen is? De FTA kanalen werken op de Digibox ook gewoon zonder kaartje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CCcam werkt prima met zowel Sky UK, CD en TVV.

momenteel zit er bij mij een SKY en een TVV kaartje in.

gewoon emu downloaden, geen configuratiebestanden, als default cam inschakelen, en géén cardserver aanduiden.

hierna dient alles onmiddelijk te werken. Is de eenvoudigste emu die ik ken, en heb nog nooit een update gemist.

 

je moet NIET betalen als je kaartje verlopen is.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lukt me niet om CCcam te downloaden via Blue panel. Het lijkt erop alsof de download halverweg wordt afgebroken. Kan wel op ok klikken en krijg de melding dat download succesvol was. Het gebruikte percentage van de var blijft echter hetzelfde. Ook na een flash erase bleef dit probleem. Newcamd kreeg ik er wel zonder problemen weer op maar volgens mij werkt daar het Sky kaartje niet op. Ik denk dat ik de controle heb via Sky Three die met dat kaartje dus zou moeten werken. Kaartje moet toch met de chip naar beneden in het slot?

Link naar reactie
Delen op andere sites

kaartje moet inderdaad met chip naar beneden. Sky kaarten werken wél op newcamd indien je de "gepatchte" cardserver gebruikt, en alle config instellingen correct staan. Juist daarom is CCcam zo gemakkelijk, hoef je niets voor in te stellen.

Je zegt niet welke image je gebruikt. CCcam neemt niet zoveel plaats in dacht ik, kijk eens in /var/bin want als ik me niet vergis moet hij daarin terecht komen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Gemini als image. Ik heb wel CCcam handmatig gedownload en dan kan je die ook handmatig installeren door hem met ftp in een bepaalde map te plaatsen. Ik weet alleen niet meer welke map..

De instellingen van Newcamd weet ik zo ook niet. Ik download altijd de cam, bijbehorende config en nog een bestand en daarna krijg ik beeld op de Nederlandse zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...