Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Kan iemand mij vertellen / uitleggen hoe ik BBC kan ontvangen? Ik heb een triac 60 cm schotel. Is het nodig om een grotere schotel aan te schaffen of welke voordelen heeft een grote schotel?

Ik heb een lemon 070 PVR ontvanger

Hans

Geplaatst:

Ik heb zelf ook ASTRA 1 en 2 met een Philips schotel en twee LNB's en dat is geen probleem mits je idd een grotere schotel neemt. Ik dacht dat je voor ASTRA2 vanaf 80 cm. nodig hebt maar ik heb zelf 110 cm. De voordelen zitten ook in het feit dat als het regent je iets meer reserve hebt dus minder beeld uitval.

Geplaatst:

Met een simpele ijzeren strip zou je een tweede LNB kunnen monteren. Je hebt dan nog een disecq-switch nodig. Op een 60 cm schotel kan je de BBC kanalen goed ontvangen, erg grote regenreserve heb je dan niet, maar als dit tegenvalt kan je altijd nog overstappen naar een 78 of 88 cm schotel of een visiosat.

Je ontvanger moet wel in staat zijn de disecq aan te sturen, en de extra kanalen in te lezen. Bij een wat oudere CanalDigitaal-decoder kan dat nog wel eens lastig zijn.

Sorry, zie nu pas dat dit in het Inverto-topic staat. Dit is eigenlijk meer een onderwerp voor 'Algemene vragen over Satelliet TV' of 'schotelpark'.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen