Ga naar inhoud


[7000S] DNS ellende i.c.m KPN Experiabox: wel netwerk, geen internet


Gast dreamboxsat

Aanbevolen berichten

Ik heb via dhcp wel internetverbinding met dm7000 maar met vast ipadres dus niet . ADSL verbinding loopt via een experiabox van KPN.

Ik kan de dreambox met vast ipadres wel vanaf netwerk benaderen en ook cardsharing werkt dan goed.....

Link naar reactie
Delen op andere sites


enn uuuhhh ?.... met een vast ipadres op de dreambox kan ik bijvoorbeeld géén pli nieuws downloaden of de rss reader gebruiken, of cam's downloaden etc .

Geen internet wel maar wel netwerk verbinding !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

of een ip adres nu vast is of dynamisch, dat mag geen enkel effect hebben op de netwerk of internetverbinding, een ip adres is een ip adres, zolang het maar in de juiste range werd toegekend.

staat de dns server van je dreambox wel correct toegekend ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb via dhcp wel internetverbinding met dm7000 maar met vast ipadres dus niet . ADSL verbinding loopt via een experiabox van KPN.
Ik kan de dreambox met vast ipadres wel vanaf netwerk benaderen en ook cardsharing werkt dan goed.....


Je hebt de nameserver in je dreambox niet goed staan. Voor KPN is dit: 195.121.1.34 ( primair ) of 195.121.1.66 ( secundair ). Je kunt ook het IP invullen van je experiabox, maar in sommige gevallen schijnt dat niet goed te werken.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

He inderdaad dit werkt tot nu toe goed. Ik had het dns adres ingevuld maar kennelijk moet je eerst nog een keer je dreambox herstarten en dan werkt het weer als vanouds. Normaal heb ik inderdaad als dns adres altijd hetzelfde als het gatewayadres staan. Toch vreemd dat zo'n probleem plotseling komt boven drijven.

Ik draai in multiboot en heb wel de flash (boxman image) vernieuwd maar of dat er mee te maken heeft ,,,,,,

Bedankt maar weer !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad is echte ellende met die box , mijn vriend heeft er ook een .

 

je kunt niks extern doen (want normaal deed ik de db altijd updaten op afstand) bij kpn geweest zeggen die had je de voorwaarden maar moeten lezen zeiden ze .

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Inderdaad is echte ellende met die box , mijn vriend heeft er ook een .

je kunt niks extern doen (want normaal deed ik de db altijd updaten op afstand) bij kpn geweest zeggen die had je de voorwaarden maar moeten lezen zeiden ze .

1pm


Dat kan nog steeds, maar de port forwarding heb je niet goed staan. En ga er maar vanuit, dat de telefoon miepjes bij de KPN daar niets vanaf weten. Geldt trouwens voor alle internet providers. Poort forwarding kun je het beste doen via www.portforwarding.com

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen enkel probleem hier hoor met de experiabox!

Ik heb er 3 dreamboxen aanhangen werkt perfect + een pc en een laptop draadloos.

Ligt toch aan je eigen instellingen.

VU+DUO

Dreambox 7000

Dreambox 500

Dreambox 600 PVR

Draaaibare opstelling 30 west tot 28,2 oost

Vaste opstelling Astra1,Astra2,Astra3 en Hotbird[/color]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook problemen met de zilvere versie van de experia met cardsharing. De forwarding staat er in en voor SSH en Telnet doet die het.

 

De poort voor GBOX krijg ik alleen aan de praat als ik het volgende in acht neem.

 

Reboot de dreambox. (Spanning er af en er op)

Reboot de experiabox. (Spanning er af en er op)

 

Als alles weer gestart is werkt de forwarding goed totdat een van beide down gaat. Ik heb tot op heden geen setting kunnen vinden dat het zonder een powercycle goed gaat.

 

Voor als nog volstaat de bovenstaande procedure voor mij. Mijn box gaat zelden uit. Wie weet ben jij er ook mee geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...