Ga naar inhoud

[Pioneer] waarschuwing BVN: "niet uitzetten svp" op Pioneer DBR-S100NL2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds enige tijd komt bij het overschakelen naar BVN steevast de waarschuwing: "Niet uitzetten s.v.p. Ontvanger controleert nieuwe smartcard"

Ik heb begrepen dat het iets te maken heeft met laden van nieuwe software, maar de waarschuwing komt steeds opnieuw wanneer de ontvanger even op standby heeft gestaan. De waarschuwing blijft vervelend lang staan, en gedurende die tijd kan ik niet naar een andere zender overschakelen. Wie weet de oplossing voor dit probleem?

Jack

Geplaatst:

Hoi

De software update werkt met dit type ontvangers niet.

Wat je kunt proberen is te laten zoeken op canaldigitaal volgorde op schotel 2

ipv schotel 1(met rechter pijlje toets te wijzigen)

Zo te horen heb je geen Duo Lnb 60. Als het goed is is na het opnieuw kanalen zoeken je probleem opgelost.

Groeten Mario

Geplaatst:

Zal niet helpen, deze melding bijft hij geven omdat de pioneer geen raad weet met de update.

als je deze meling niet meer wilt moet de je ontvanger niet meer uitzetten.

Maar dat is geen fraaie oplossing

Geplaatst:

Bedankt voor de tips. Ik heb wel een DUO-LNB, maar geen DUO60 maar een Maximum/WNC Monoblock. Ik heb naast de Pioneer namelijk ook een Topfield ontvanger om op 2 TV's tegelijkertijd naar 2 verschillende programma's te kunnen kijken. De kanalenvolgorde heb ik zelf bepaald en niet de CanalDigitaalvolgorde (dan kun je namelijk in de eerste 500 niets wijzigen) en is op beide ontvangers gelijk. En dat wil ik graag zo houden. Ik ben bang dat, als ik op schotel 2 volgens CanalDigitaal laat inlezen, alles overhoop wordt gegooid. Als dat niet zo is dan hoor ik dat graag.

groeten

Jack

Geplaatst:

Klopt als je volgens de canaldigitaal volgorde inleest op schotel 2 dan krijg je de originele lijst weer.(en dat is net wat je niet wil)

Ik wil morgen wel voor je kijken of je na het inlezen op schotel 2 je dat truukje kan toepassen om toch de eerste 500 kanalen te wijzigen.

Groeten Mario

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik ben misschien een beetje dom, maar wat bedoelen jullie met "dat" truukje?

Ik ken alleen maar de optie "Hernoemen" op de Pioneer en dat lukt prima als je de kanalen handmatig hebt ingelezen, maar niet als je voor de CanalDigitaal methode kiest.

groeten

Jack

Geplaatst:

Hallo Johan.

Bedankt voor de tip. Ik kende de truc nog niet maar ik ben ook tamelijk nieuw op dit forum. Aan de hand van jouw antwoord ga ik er van uit dat de truc niet alleen op een oudere Philips, maar ook op de Pioneer werkt. Ik ga het uitproberen, dan vind ik waarschijnlijk ook de zender RTL8 ergens. Op mijn Topfield heb ik die uiteraard al lang gevonden.

groeten

Jack

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen