Ga naar inhoud


PC-DVI naar HDMI TV geen beeld aansluit probleem


Rasta 87

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een nieuwe Samsung LE40M87 full HD tv met Hdmi aansluiting. Voor mijn pc heb ik een nieuwe Ati radeon 2600pro videokaart gekocht met de bedoeling Full HD content op mijn tv te kijken.

 

Ik gebruik een DVI-Dual link kabel met een adapter naar HDMI om deze met mijn tv te verbinden.

 

De software op mijn pc (Ati catalyst) met windows Vista 64 bits detecteert de tv wel maar geeft geen beeld.

De tv ziet geen aangesloten kabel, dit model detecteert als er een kabel is aangesloten en de optie verschijnt in dat geval in de source list.

 

Ik heb al een andere kabel (1.50 m zonder adapter etc.) geprobeerd probleem blijft.

Andere oudere drivers geprobeerd probleem blijft.

De tv ziet geen aangesloten hdmi apparaat, videokaart ziet tv wel.

Als ik de tv via de aanwezige vga-pc aansluiting aansluit dan heb ik wel beeld, maar dat willen we niet, we willen hdmi beeld!

 

Heeft iemand een idee waarom videokaart naar hdmi niet werkt?

In welke hoek moet ik het zoeken?

Tv stuk?(1 maand oud), foute drivers?

Wie heeft een idee?

 

Patrick

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Frequentie probleem, of HDCP, HDCP is een complex verhaal, google er maar eens op.

 

HDMI synct twee apparaten zodat het vrijwel plug and play is, DVI verloop naar HDMI is hopeloos omdat de onderlinge communicatie ontbreekt.

 

Eenvoudigste oplossing, trap die DVI videokaart eruit en koop er een met HDMI erop, die zijn er zat nu.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat antwoord wou ik niet, net 90 euro voor die videokaart betaald, dacht dat het goede keus was.

 

Ben wel bang dat je gelijk hebt. Voor dat geld had ik bijna een standalone hdtv apparaat kunnen kopen.

 

Ik wacht nog een paar reacties af...

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt waarschijnlijk ook niet met een videokaart met hdmi.

Ik heb hier een htpc met een asus video kaart met hdmi daar heb ik een samsung lcd met hdmi aan hangen,maar als ik die aansluit met een hdmi kabel krijg ik ook geen beeld.

 

Gr Birddog

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze kaart is prima geschikt. Je moet met de software aangeven dat je wilt clonen. D.w.z. hetzelfde beeld op je pc als op je tv.

En via de afstandsbediening van je tv moet je via de TV/AV knop het juiste hdmi kanaal zoeken.

Meestal moet de de hdmi kabel op hdmi één van je tv aansluiten.

Kijk in de handleiding van je tv hoe je beeld krijgt met een hdmi apparaat.

Ik gebruik zelf ook een videokaart met 2 dvi uitgangen. Op één er van zit een dvi/hdmi adapter. Ik gebruik een hdmi kabel van 10 meter. Prima beeld op m'n plasma tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk het niet, op mijn kaart zit een dvi en een hdmi

aansluiting.

De dvi weet ik niet of dat werkt maar de hdmi zeker niet.

Staat trouwens ook in de handleiding van de lcd tv dat je geen computer op de hdmi kan aan sluiten.

 

Gr birddog

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje tegenstrijdige antwoorden, bij de een werkt het wel bij de ander niet.

Maandag maar eens met samsung bellen, de handleiding van de tv zegt hier heel weinig over.

Ik ga nu hdmi poort 1 proberen met het klonen.

 

Ik hoop dat het gewoon softwarematig valt op te lossen.

Zo hier en daar op het web lees ik toch ook wel dat PC op HDMI niet zo'n succes is vanwege het handshake protocol wat niet goed uitgewisseld word.

 

Een ieder die dus een videokaart wil aanschaffen met dit doel moet zich vooraf dus goed informeren.

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tv is geen computer monitor, tv zal dus niet alle resoluties/timings weergeven. Zet de clone mode uit zodat je de tv met eigen signalen aan kan sturen. Probeer het programma "powerstrip" om te kijken of je de EDID van de tv uit kan lezen. Begin met lage resoluties, je kan eventueel met powerstrip ook de timings per resolutie aanpassen.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Tv is geen computer monitor, tv zal dus niet alle resoluties/timings weergeven. Zet de clone mode uit zodat je de tv met eigen signalen aan kan sturen. Probeer het programma "powerstrip" om te kijken of je de EDID van de tv uit kan lezen. Begin met lage resoluties, je kan eventueel met powerstrip ook de timings per resolutie aanpassen.

Dit is echt onzin. De TV zorgt wel dat de resolutie automatisch goed wordt ingesteld. Je hoeft helemaal niet te rommelen met resoluties. Je hoeft met de software van de videokaart alleen maar aan te geven dat je het beeld wilt clonen. Als je dat gedaan hebt is het een kwestie van de TV op het juiste input signaal te zetten (HDMI 1). Uiteraard moet je dan wel de hdmi stekker in de HDMI 1 aansluiting doen.
Je TV is wel degelijk een monitor, mits je een hdmi aansluiting hebt. Met scart gaat het niet lukken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk wel dat Crest gelijk heeft, LCD tv is wel degelijk een een pc monitor, vga werkt toch alles immers wel?

Bij de mensen die het ook proberen, wat voor merk televisie hebben jullie? Mischien is het merk gebonden?

 

Zojuist powerstrip geinstaleerd, gelijk een conflict met dat geile windows Vista, staat niet toe dat harware support werkt....

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik denk het niet, op mijn kaart zit een dvi en een hdmi
aansluiting.
De dvi weet ik niet of dat werkt maar de hdmi zeker niet.
Staat trouwens ook in de handleiding van de lcd tv dat je geen computer op de hdmi kan aan sluiten.
Gr birddog


Daarmee wordt vast niet bedoeld dat als de computer
een HDMI aansluiting heeft dat het dan nog niet zou kunnen.
Waarvoor zouden ze anders een "standaard" HDMI maken?

Edmund
Link naar reactie
Delen op andere sites

HDMI is niets anders dan een mooie stekker waar RBG signalen én geluidssignalen doorheen gaan. Alleen gaan er vanaf de videokaart slechts de RBG signalen. De geluidssignalen zul je apart naar b.v. een versterker moeten sturen (TV kan ook).

Ik gebruik m'n versterker daarvoor. Dvdtjes die op m'n pc staan kan ik eenvoudigweg op de TV draaien, terwijl het geluid via de versterker loopt. Nog mooi ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...