Gast Geplaatst: 22 september 2007 Geplaatst: 22 september 2007 Hallo allemaal, Is er een mogelijkheid om de posities van de satellieten in de dBox op te slaan. Ik maak gebruik van DVB2000 software en de STAB Rotor. Kun je bepaalde posities koppelen aan de Diseqc 1 t/m 4 instellingen? Of zijn er andere opties. Alvast dank voor jullie reacties. Bertje
trust Geplaatst: 22 september 2007 Geplaatst: 22 september 2007 Er zit een position menu in de Nokia (menu-8-7) Helaas is het niet zo dat je lukraak een kanaal kan kiezen en daarbij de schotel naar de daarbij horende sat draait . hiervoor zijn de satmarkers in de zenderlijst . deze moet je zelf aanpassen . zie bijlage . 1432361-DVB2000enpositionermetDiSEqC1.2gebruiken.doc Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast Geplaatst: 24 september 2007 Geplaatst: 24 september 2007 Dank voor de informatie. Toch doet de rotor nog niet helemaal wat ik wil. Lijkt ietwat van slag. Nog tips?
Gast Geplaatst: 24 september 2007 Geplaatst: 24 september 2007 Probleem omschrijving: Ik heb dus de zenderlijst aangepast, alsmede de settings in het dBox menu. Zodra ik een kanaal kies om de rotor aan te sturen draait de schotel naar de gewenste positie, maar draait direct weer terug om vervolgens een soort van scan uit te voeren. Hij loopt dan langzaam heen en weer. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe. Welke DVB 2000 versie gebruiken jullie?
metropar Geplaatst: 24 september 2007 Geplaatst: 24 september 2007 je moet werken met 2 satmarkers per sat een zg. dummie erbij dus deze gebruik je voor het draaien naar de gewenste positie en tevens moet je de eerste keer de sat posities handmtig zoeken en save zal kijken of een nog een oude settinglijst draaib heb zet ik die hier wel als voorbeeld heb nog een oude draaibare lijst van mij als voorbeeld erbij gevoegd lijst is wel oud 2005 maar goed als voorbeeld hoe je de satmarkers in de settingslijst moet aanmaken gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Gast Geplaatst: 25 september 2007 Geplaatst: 25 september 2007 Dankjewel, maar met welk programma kun je die lijsten bekijken? Werk zelf met DVBEdit, maar die maakt .DVB bestanden aan.
metropar Geplaatst: 25 september 2007 Geplaatst: 25 september 2007 kan je gewoon met dvbedit of setedit dvb bekijken en bewerken is gewoon een ingepakte dvb file gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Gast Geplaatst: 25 september 2007 Geplaatst: 25 september 2007 Als ik het bestand download krijg ik het volgende: 1433392 - metrodraai23-06-05.rar te zien. Deze laat zich niet laden in dvbedit (versie 5.0, beta9)
Gast Geplaatst: 25 september 2007 Geplaatst: 25 september 2007 Aha, het is nog vroeg vandaag. RAR software gedownload en geinstalleerd. We zullen eens kijken....
metropar Geplaatst: 25 september 2007 Geplaatst: 25 september 2007 nee klopt bestand moet je ook na downloaden uitpakken met winrar of met winzip gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Gast Geplaatst: 25 september 2007 Geplaatst: 25 september 2007 Hm.... heb het bestand bekeken. Dank daarvoor! Heb nu zowat alles geprobeerd, maar de rotor blijft zo af en toe zijn eigen leven leiden. De dBox draait hier met DVB2000 versie 8. Soms pakt hij de commando's vanuit de programmalijst wel, dan weer niet. Hij gaat dat terug naar de nul stand en gaat dan langzaam west- en oostwaards "zoeken". Heb ook de satellietposities handmatig vastgelegd, ondanks dat de STAB deze zelf al heeft. Is er een bepaalde "verplichte" volgorde om dit alles succesvol af te ronden? Vooralsnog lijkt de enige oplossing te zijn om via het menu het goto commando in de geven. Wie heeft er meer geluk?
metropar Geplaatst: 25 september 2007 Geplaatst: 25 september 2007 heb jaren zo gedraaid met een nokia zonder problemen met diverse firmware werkte altijd met de z.g.n. satmarkers met dummy heb je al een motor reset gedaan en de sat pos. opnieuw vast gelegd om te store kan je bijv de lijst in dvb 2000 handleiding aanhouden of de standaard posities van stab gebruiken staat wel goed uitgericht 0 stand motor op sirius 5 oost ??? gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Gast Geplaatst: 25 september 2007 Geplaatst: 25 september 2007 Beste Metropar, Alvast dank voor alle uitleg. De motor heb ik gereset met het menu in de dBox. Alle posities handmatig vastgelegd. Het vreemde is dat de ontvanger de ene keer wel, de andere keer niet doet wat er gevraagd wordt. Hij lijkt dan compleet van slag en draait dan heel langzaam. Het lijkt een beetje op automatisch zoeken. Wellicht dat ik de software in de ontvanger eens moet veranderen. Thans draait daar DVB 2000 beta 8. Is er een betere versie van DVB die geen problemen geeft. (Kun je de software ook verwijderen, want upgraden van een andere versie loopt na stap 1/? constant vast). De kabel lengte is 10 meter tussen de schotel en ontvanger. De programma lijst is aangepast volgens de eerder vermelde opgave. Satmarkers en dummy kanalen ingesteld. Alvast dank voor jullie hulp Bertje
metropar Geplaatst: 25 september 2007 Geplaatst: 25 september 2007 je hebt toch wel een stab motor er aan ? omdat je zegt dat hij af en toe heel langzaam draait toch geen sg2100 verder is het zo als ik me goed herriner maar dat kijk ik deze week even na dat de sat positie bijv 14 in de bovenste marker moet staan en niet in de dummy en dat je de dummy moet selecteren om te draaien zoek dat deze week wel op hoe en wat want is weer even geleden dat ik daar mee heb gewerkt wat betreft beta8 moet ook gewoon goed werken met een motor voor het verwijderen van de software uit de box heb je een bdm nodig gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Gast Geplaatst: 25 september 2007 Geplaatst: 25 september 2007 Dank je wel.... Heb nog maar even op de doos gekeken van de motor... inderdaad een Stab motor. Dus daar zou het niet aan kunnen liggen. Ik wacht maar even op je verdere bevindingen later deze week. De software heb ik inmiddels opnieuw ingeladen, dus die is "schoon". Als test heb ik jouw bestand in de ontvanger geplaatst, maar dat bracht helaas geen enkele verbetering. Het verhaal van de satmarker en de dummy word me nu helemaal onduidelijk. Ik wacht wel af.... En mocht iemand anders nog een brilliant idee hebben.... please, let me know!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen