Ga naar inhoud


TNT verzendingen standaard verzekerd ??


NL1PDV

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Wie kan mij iets vertellen over verzekering van een pakket ..

 

Heb nl een pakket verzonden en deze is niet heel aan gekomen bij ontvanger ..

 

Nu de vraag (kan niets vinden op TNT site) is er en standaard verzekering tot een bepaald bedrag ??

M.vr.gr Peter - de NL1PDV
VU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscam
uit de Friesche Havenstad Harns
Triax 80 cm 19.2 - 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat impliceren ze wel door te zeggen dat je kan verzenden met "VERHOOGDE aansprakelijkheid". In hun voorwaarden staat dat ze niet aansprakelijk zijn voor pakketten die je gewoon verstuurt.

 

Mijn idee is dat ze hun dienst niet goed hebben uitgevoert en dat je minimaal je verzendkosten terug moet krijgen. Maarja ga maar eens naar een rechter, die accepteert zo'n kleine claim niet eens.

 

Mijn ervaring is om alles heel goed in te pakken en bij een waarde van meer dan €50,00 de verhoogde aansprakelijkheid te nemen. (mits aan te tonen is wat de inhoud gekost heeft)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Peter,

 

Indien jij het pakket als "standard pakket" verstuurd hebt is het pakje NIET verzekerd tegen verlies of beschadiging.

Indien je in de toekomst zeker wilt zijn moet je het pakje dus verzekerd verzenden.

 

Je kunt altijd een klacht indienen, maar indien jij niet kunt bewijzen dat TNT nalatig is geweest heb je geen been om op te staan.

Slechts indien het pakket op een verkeerd adres afgeleverd werd of iets dergelijks zou je misschien kans op vergoeding hebben.

 

Zelf verzend ik uitsluitend aangetekend EN verzekerd, kost iets meer maar geeft je verhoogde zekerheid in geval van beschadiging en of verlies.

 

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal as maandag contact opnemen met TNT en zien wat ik kan doen ..

 

Het was een beeld ik had er een foto van genomen toen ie nog heel was en een foto nu hij kapot is , ook de doos was flink beschadigd dus misschien dat ik er iets kan uithalen op de eoa manier,

 

Jullie horen van me wat de afloop is,..

M.vr.gr Peter - de NL1PDV
VU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscam
uit de Friesche Havenstad Harns
Triax 80 cm 19.2 - 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

gok er maar niet op dat ze iets voor je doen..

 

geheid dat ze t gooien op ondeugelijk verpakt en het missen van de breekbaarheids indicatie

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
gok er maar niet op dat ze iets voor je doen..

geheid dat ze t gooien op ondeugelijk verpakt en het missen van de breekbaarheids indicatie

ze hoeven t nergens op te gooien t is gewoon niet verzekert standaard is t kapot of weg is t koper en verkoper risico daar is nou juist t verzekert verzenden voor uitgevonden.
Zie ook dit draadje.
http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...rue#Post1404760

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft natuurlijk belachelijk dat je een dienst afneemt maar zelf verantwoordelijk blijft voor beschadeging of diefstal.

Als een aannemer een muur uitbreekt ben je ook niet zelf aansprakelijk als je huis instort.

 

Verzekert verzenden heet bij TNT "met verhoogde aansprakelijkheid". Voor een standaard verzending zijn ze dus standaard aansprakelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...