Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

gisteren steek ik in de pc een externe harde schijf uiteraard in de usb poort. muis en toetsenbord valt spontaan uit.

dus ik rebootde pc ,start niet meer door, systeem failure,cpu test, zegt asus moederbord. asus p4p800 deluxe

cmos cleared heb ik al geprobeerd, en andere voeding geprobeerd.

Dus of mainboard defekt of cpu. of beiden.

• Moderator
Geplaatst:

brandt de groene led op het mobo nog? Zijn de pinnen van de USB niet omgebogen?

voedings spanningen?fans draaien?

Als je dit alles getest hebt dan haal alles wat niet nodig is voor het opstarten eraf zoals de HD ,USB aansluitingen en evt pci kaarten. Als je een oude pci videokaart heb dan zet die er eens in en haal de agp eruit.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

Ik heb dat ook een keer gehad met een pci usb 2.0 kaartje...

waarschijnlijk heeft je externe schijfje een piekje veroorzaakt bij

mij was er op die manier de IDE controller defect geraakt..ik zou eerst

proberen wat matchless zegt alles eraf trekken behalve de basis voor opstarten..

werkt dat niet dan zou ik een ander mobotje halen..en sluit ff een ps2 toetsenbordje aan en kijk wat of de num lock toets knippert (dus ook code geeft)...

Veel Succes!!

Greetz,

RewinD

Philips DSX 7072/03a, Philips 8121HD

Triax 88 cm

4x alps LNB + switch... (Astra 1,2,3 + Hotbird)

CD kaartje met Family + HD abbo

Geplaatst:

in usb poort is waarschijnlijk iets afgebroken wat kortsluiting heeft veroorzaakt.

lampje op moederbord brandt wel, maar pc start niet meer, geen beeld.

asus moederbord zegt system failure , cpu test.

Moederbord defekt of cpu of beide? moeilijk uit te testen . Heb dit zo als reserve thuis liggen.

• Moderator
Geplaatst:

Heb je de sluiting eruit gehaald? Ben je bekend met het gebruik van een multimeter?

Zo ja, dan haal de voeding los en meet eens voor de flauwekul de pin die de sluiting heeft met de 5 volt of massa. zit daar sluiting in?

Ik heb het vermoeden dat je de 5 volt van de usb tegen massa heb gehad. Als de sluiting er nog inzit dan kan het zijn dat de usb chip kapot is. kijk eens of dat een "simpele" chip is. Is dit een " alleen maar usb "chip dan zou ik die er dan uithalen. Het stopt natuurlijk als de USB samen met een BGA chip ge-integreerd is.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

ben vandaag naar een computerbedrijf geweest. die vertelde mij zonder pc gezien te hebben mijn moederbord kortsluiting heeft gehad door usb poort.

de ' intel chipset' op moederbord is bloedheet al na 10 seconden en volgens die winkel moet die eigenlijk "koud"blijven. Dus korsluiting.

Heb dus net een asrock moederbord gekocht, omdat deze de enige is wat een mainboard produceert met intel chipset en 478 cpu slot.

morgen ga ik nieuw mainboard inbouwen, voor de zekerheid sluit ik de front usb niet aan voordat ik dadelijk weer kortsluiting erin heb.

Geplaatst:

Je kunt ook eerst de front-usb loskoppelen en kijken of de pc dan niet weer gewoon werkt.

Geplaatst:

dat heb ik al geprobeerd , maar moederbord is compleet dood.

processor werkt wel. nieuw moederbord gekocht asrock, minder van kwaliteit, erg klein bord, mis raid controller en powerled aansluiting is maar twee pins terwijl asus 3 pins is. krijg powerled dus niet aangesloten

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen