Ga naar inhoud

Ontvanger gezocht,moet makkelijk te upgraden zijn

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben dislectisch,ik kan niet kort en bondig samenvatten wat ik wil zeggen,dus ik hoop dat iemand de topic titel wil aanpassen.

Ik ben het upgraden van mijn oude ontvanger meer dan zat maar in het woud van ontvangers en info die ontbreekt kom ik er niet uit.

Wat zoek ik:

Eigenlijk een simpele FTA ontvanger,met blindscan en de mogelijkheid om de zenderlijsten met de pc bij te werken en dan het liefst via USB.

DiseQ voor de aansturing van een switch en lnb's

In mijn oude ontvanger zitten hele oude lijsten en diverse satellieten komen er niet eens op voor, een OTA mogelijkheid bestaat niet meer.

Via rs232 poort is er wel in te komen (denk ik) maar mijn laptop of pc heeft gewoon geen seriele poort meer.

meestal moet dat dan ook nog via een nullmodem kabel die ik dan ook weer moet solderen of halen,maar dan zit ik weer met een adapter van usb naar rs232 en de vraag is of dat ook nog wel werkt.

Mijn huidige ontvanger doet het op zich goed,maar om steeds met remote control iets in te voeren is geen werk.

Wie kan,gewoon uit praktijkervaring dus,vertellen welk merk en model in de buurt komt.

Ik hoef geen links naar winkels of zo (mag geloof ik ook niet)

Ik gebruik de ontvanger alleen voor FTA zenders.

Ik ben al op ontzettend veel sites geweest maar meestal komt men niet verder dan:

upgrade: ja

usuals: ja

Als iemand gewoon dus uit eigen ervaring weet van,joh dit is wel wat,dan zoek ik zelf de info en een leverancier op.

Geplaatst:

Dan kan ik de "MaxDigital 220S" aanraden. Dit is de opvolger van de Maxplus. Uit dezelfde stal (lees importeur) is ook de "U-BOX MX 100CI". Goede support, met eigen forum. Upgradebaar via USB stick.

Geplaatst:

En upgradable betekent hier dus ook,de transponders en zo toevoegen via USB ?

Bedankt voor je reactie.

Geplaatst:

Ja ik ben het met Astron eens.

Voor jou is de Maxdigital 220S een goeie aankoop.

Je kan alles op een makkelijke manier met usb doen.

Transponders kan je daarmee in je ontvanger stoppen door de settinglijst via usb over te zetten, maar aangezien de ontvanger ook BlindScan heeft is dat niet nodig.

BlindScan zoekt zelf de transponders en het voordeel daarvan is dat je altijd de nieuwste lijsten hebt.

Geplaatst:

Ik ga zo snel mogelijk zoeken..hier in Leiden e.o. zit helaas niets.

Bedankt.

Geplaatst:

100 % mee eens. Heb zelf 2 maxplussen, simpele machines die extreem veel kunnen en met een bijzonder goede support. Ook veel enthousiaste forumleden die overal mee willen helpen. De 220s is eigenlijk hetzelfde met een paar verbeteringen, zoals een USB-ingang en ik zie hier dezelfde fraaie support. Alleen jammer om hem alleen FTA te gebruiken, want hij gooit ook zo'n 500 gecodeerde zenders open en daar zijn toch wel een aantal bijzonder leuke bij met voor elk wat wils.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

In Leiden e.o. moet toch wel een goede kleine ondernemer zitten met prima service die hem graag voor je wil bestellen. Kan in principe elke TV-leverancier zijn.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

Neem een SAB. niet duur en weinig toeters en bellen. Software haal je van de SAB site en gaat via een rs232 naar de ontvanger.

Ben zeer content over mijn eigen SAB.

M7 Sat 801,7121,WF T90,(28.3,23.5,19.2,13) 4xAlps quad, 2x Maximum + 2x Venton 4/1 en veel Belden H125 kabel

Geplaatst:

Mag ik je complimenteren met je bericht?

Laat aan duidelijkheid niets te wensen over.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Geplaatst:

@trulli

volgens mij heeft hij duidelijk aangegeven dat hij geen ontvanger zoekt die alleen via RS232 van gegevens voorzien kan worden. Het lijkt me dan ook zinloos om dan een ontvanger aan te raden die dat als enige mogelijkheid heeft. Hoe enthousiast je er misschien zelf over bent.

Geplaatst:
Citaat:
Ik ga zo snel mogelijk zoeken..hier in Leiden e.o. zit helaas niets.
Bedankt.

Waarom alleen in Leiden? Nederland zit vol met online winkels, ook op satellietgebied. De ontvanger(s) is/zijn betrouwbaar genoeg.

I.i.g. succes
Geplaatst:

Zoals aangegeven:

MaxDigital 220s = prima

of eventueel:

Clarcke-Tech 2100 Plus usb

http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...rue#Post1434406

Beide zijn blind search ontvangers , echter NIET DEZELFDE software !!

Maar absoluut de BESTE oplossing voor jou !!

Geen gezever met inladen via internet , en altijd de nieuwste lijst

via de blind search , wel PER satelliet , maar dat mag geen hinder zijn !!

Bij mij is't zelfs zo , geen AUTO SR of blind search ,

dan wil ik die ontvanger zelfs niet kopen !!!!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen