Ga naar inhoud


Het Gesprek ook bij Canal Digitaal


Elwin

Aanbevolen berichten

Ik vind zender Het geprek niks waard. U kun dat beter stoppen met uitzenden en plaats van nieuw sport kanaal met samen Tele 2 voetbal. Is dat goed idee??????

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 209
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat verrhaal heeft twee kanten:

 

Storms zegt het idee voor Het Gesprek te hebben bedacht en op slinkse wijze uit de zender te zijn gezet, waarop een deurwaarder een inval heeft gedaan in de woning van directeur Hendriks.

Bij een fikse ruzie zou Hendriks het geld dat Storms in de zender had geïnvesteerd, hebben teruggestort. Niet veel later werd Storms verzocht zijn spullen te pakken.

Hendriks zou een nieuwe BV hebben opgericht, alle activa hebben overgeheveld naar zijn nieuwe bedrijf en een lege huls hebben achtergelaten.

 

Aan de andere kant zegt mede-oprichter Sauer: "We hebben pas een bv opgericht toen duidelijk werd dat Pieter niet meer mee zou doen, er is dus niets overgeheveld, en dat het idee voor het gesprek een idee van Pieter en hem was. Maar dat bij de uitvoering van de plannen Storms op de achtergrond bleef, en onbereikbaar, omdat hij op reis was. Vanuit het niets meldde hij opeens dat alles anders moest, maar dat kon zomaar niet"

 

 

Dit is wat ik ervan begrepen heb uit een artikel op Radio.nl, of het verhaal nog een staartje krijgt is niet bekend.

Groeten, Airflow.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zei toch overduidelijk in ander draadje dat Nederlandse TV slecht is, geloof dat nou toch eens. Er gaat werkelijk geen reet goed met nieuwe plannen en setups waardoor er een zender komt en deze ook weer gaat, er zit totaal geen potentie in de iedeeen erachter dan enkel geld verdienen en daar haal je het niet meer mee tegenwoordig want men verwacht kwaliteit en geen vuilnis. Ik was erg positief over het idee dacht echt dat het wel een kans zou hebben maar deze mening deel ik nu niet meer. Heb het behoorlijk tijdje als ik zit te internetten op de achtergrond aangehad en het brengt niets boeiends dan droog gelul en wijzende vingers daar heb je absoluut niets aan.

 

Maargoed dit was weer 1 van de vele meningen van MOI!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik vind zender Het geprek niks waard. U kun dat beter stoppen met uitzenden en plaats van nieuw sport kanaal met samen Tele 2 voetbal. Is dat goed idee??????


Mijns inziens niet, sportkanalen hebben we al genoeg in Nederland. Dit is iets nieuws, dat mij (maar dat heeft ook met mijn opleiding te maken) maar zeker ook anderen kan boeien. Feit is en blijft dat het een niche is, maar als nichezender gaat het er niet om om honderdduizenden kijkers te trekken, tienduizenden hoef niet eens. Straks komt de zender in de verschillende pluspakketten en komt er op die manier geld binnen zodat de zender ook zonder reclameinkomsten blijft bestaan, net zoals al die andere Nederlandse themakanalen waar er voldoende van zijn waar ook nauwelijks iemand naar kijkt durf ik wel te stellen.

Dat de kijkcijfers '0' zijn komt vooral doordat relatief weinig mensen zo'n kastje hebben, bij zo'n kleine zender gebeurt het sneller dat van al die mensen met zo'n kastje toevallig niemand kijkt, terwijl 10.000 anderen dat wel doen, maar dan staat er nog 0, of 1000 bij wijze van spreken.

Ik ben het deels met Penthe eens, er zitten soms slaapverwekkende gesprekken tussen. Maar de keuze van interviewer/gespreksleider vind ik niet altijd even briljant, je kan daar wel bekende personen voor nemen maar als die gewoon geen interview kunnen leiden, dan wordt het vanzelf niks. Daar houd het eens zijn met hem ook op, als iemand in Nederland een exacte kopie van een willekeurige Spaanse zender start is het voor hem namelijk nog niet goed.

Het is wel typisch Nederlands vind ik om een nieuwe zender direct af te kraken, geef het de tijd en het wordt vanzelf beter (die mensen weten wel wat ze doen hoor, dat zijn geen nieuwelingen in de mediawereld). En als je het je niet zint, dan kijk je gewoon niet. Het is een toevoeging op een kanaal dat toch 95% van de week niets uitzond en je bent er ook niets voor kwijtgeraakt, dus om die reden kun je moeilijk zeuren. Als de zender weggaat komt er waarschijnlijk niets voor terug.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je update.

Het is uiteraard van no interest, zonder het gezien te hebben hoor.. Maar als je op deze manier je oude dag moet slijten: Ga je gang maar lekker. Je hoeft niet te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Het Gesprek" is maar één zender uit het aanbod en biedt diversiteit tussen alle sport- en muziekzenders die voor een bredere doelgroep bedoeld zijn.

 

Het is dan ook reuze oninteressant om meningen over "Het Gesprek" van niet geïntegreerde Nederlanders in het buitenland te lezen over de inhoud van zender.

 

De zender bestaat nog maar heel kort en we zouden zo'n station de kans moeten geven om te groeien naar meer kwaliteit. Ik denk dat bij grote rampen, verkiezingen en (inter)nationale conflicten de zender meer kijkers zal trekken. Voor je het weet krijg je TALPA effect: Toen het bestond moest het flink afgekraakt worden en nu het er niet meer is wordt het gemist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch denk ik dat 'Tien' een mooie kans had, maar als de naam aan de oprichter blijft hangen, wordt het niet gegund in het hilversumse roversnest.

Ik hoor net op BNR dat B artiesten C artiesten intervieuwen op dat kanaal. Klopt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alleen door Hilversum, maar de gemiddelde Nederlander is nogal gauw jaloers op iemand die geld kan maken door risico's te durfen nemen.

Voor het gemakzuchtige en luie deel van het gepeupel is de rijkdom van een ander niet te verteren.

Hard werken en lef beloond men hier daarom met spot en hoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu op een aantal willekeurige momenten naar "Het Gesprek" gekeken. Het ene onderwerp boeit wat meer dan het andere, maar ik vind de opzet prima en de kwaliteit gemiddeld goed. In die zin is het een aanwinst tussen de ontelbare programma's op onze nederlandstalige zenders die alleen het wegzappen waard zijn. Slim om gebruik te maken van zenders die maar sporadisch uitzenden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel raar, maar er rust gewoon een vloek op John de Mol.

Hij is zo'n goeie zakenman, verkocht een paar jaar geleden de aandelen Spyker en is: Of helderziend, of heeft een absoluut gevoel voor zaken doen. Al was de programmering als RTL[weetikveel], dan nog zou het door de hakselaar moeten volgens velen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een misschien nog niet zo'n heel slecht bericht op Satellitemagazine:

 

Het Gesprek gaat verbeteringen doorvoeren

 

Bron: Broadcast magazine

Datum: 24-10-2007

 

Gesprek, Frits Barend, Ruud Hendriks en Derk Sauer, tonen zich niet ongevoelig voor de kritiek die hun nieuwe zender ten deel valt. Op de website van het tv-station (marktaandeel afgerond 0,0%) is een document te lezen, waarin de heren aangeven talrijke verbeteringen te zullen doorvoeren.

 

brief het Gesprek

'Waarde vrienden van Het Gesprek,

 

Elke dag een stapje voorwaarts..... op tv maar vooral ook op het internet.

 

Hoewel we nog steeds op- en aanmerkingen (die overigens meer dan welkom zijn) krijgen over de website, zijn we al stukken verder dan een paar weken geleden. De hoeveelheid downloads in de eerste drie weken van ons bestaan hebben alle verwachtingen overtroffen. Onze volledige capaciteit voor de hele maand oktober hadden we al na een week verbruikt. Onze programma's worden dagelijks in meer dan veertig landen gedownload.

 

Tegelijkertijd hebben we veel opmerkingen gekregen over het feit dat sommige programma's na uitzending niet onmiddellijk maar soms later beschikbaar zijn. Dat komt omdat het grootste deel van onze programmering in Hilversum wordt gemaakt en onze server zich in Amsterdam bevindt, het kost simpelweg wat tijd om onze programma's daar naar toe te brengen. Iets dat we binnen enige tijd hopen op te lossen. Net als het feit dat veel mensen merkten dat programma's via Het Gesprek Gemist soms na tien minuten stopten.

 

Muse en Brothers in Art, de bedrijven die deze site ontworpen en gebouwd hebben onderzoeken nu jullie clickgedrag om 'm nog navigatievriendelijker te maken. Dat kost wat tijd maar ook daar worden al jullie opmerkingen allemaal meegenomen. Blijf die vooral sturen naar webmaster@hetgesprek.nl, dan komt het in een keer bij de juiste mensen terecht.

 

We werken inmiddels ook hard aan de inhoud en vormgeving van onze programma's. Jullie kunnen sinds een week telefonisch en per email reageren en we hebben in de afgelopen weken een aantal programma's uitgezonden waar we erg trots op zijn. Theodor en Fred Teeven, Frits en Henk Ten Cate, Maritte en Andries Knevel en niet te vergeten het tv debuut van Max Christern. Om er maar een paar te noemen. Waar vind je dat elders in ons tv- landschap? En waar kan je ze allemaal onbeperkt terugzien waar ook ter wereld op het moment dat jij dat wil?

 

Naast de pareltjes waren er natuurlijk ook programma's die minder goed waren. Maar dat hoort erbij als je heel bewust iedereen een kans en een platform wil geven. Onze (tijdelijke) verhuizing naar Hilversum was ingrijpend maar heeft dankzij de inzet van heel veel mensen een groot effect gehad. De techniek hebben we in Hilversum nu grotendeels op orde. Soms gaat het nog mis in de kabelnetten maar ook daar zijn grote vorderingen gemaakt.

 

We zijn nog wel aan het zoeken naar de juiste balans tussen lichte en zware onderwerpen en tussen bekende en onbekende Nederlanders. Dat is niet altijd makkelijk met onze nog veel te kleine redactie maar we werken hard aan de inhoud en vormgeving. Jullie suggesties zijn van harte welkom.

 

Jullie zullen bovendien binnenkort meer echte decors zien en we gaan meer programma's op locatie maken. Binnen enkele weken hopen we te gaan samenwerken met Nieuwspoort in Den Haag zodat onze gasten ook daar terecht kunnen zonder in de file naar Hilversum of Amsterdam te hoeven staan.

 

Vanaf vijf november wordt het aantal live uren verder uitgebreid en het aantal herhalingen al met dertig procent gereduceerd. Het Gesprek zal een betere opbouw in de programmering krijgen: overdag toegankelijker, 's avonds laat wat zwaarder.

 

Dat is een stuk makkelijker als we onze analoge kabeldekking kunnen uitbreiden en veel vroeger op de dag al analoog bekeken zullen kunnen worden. Dan kunnen we ook een echte middagprogrammering gaan neerzetten zodat jullie ons al ver voor prime time kunnen vinden.

 

Mochten jullie niet kunnen wachten; met een digitaal abonnement kunnen de kijkers van UPC Digitaal, CAIW, KPN Interactief, Canal Digitaal en TV Vlaanderen ons (vrijwel) 24 uur per dag zien. Net als via deze website.

 

Dank voor jullie steun, betrokkenheid en kritiek. Fijn dat jullie durven!

 

Met hartelijke groet,

 

Frits Barend, Ruud Hendriks, Derk Sauer'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijzonder verhaal.

Waarom heb ik toch zo'n absolute hekel aan die Frits. Die naam alleen al... Ik had veel meer op met Van Dorp destijds. En waar is die dochter () gebleven van deze filmster? Ik las dat er nogal wat problemen waren met de opvolging?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...