Gast Geplaatst: 26 september 2007 Geplaatst: 26 september 2007 Heb een router WRT54G daarop vast aangesloten 2 PC,s en draadloos een notebook.Internet werkt prima draadloos. Nu wil ik met mijn draadloze notebook printen via de vast aangesloten pc. Op mijn PC heb ik de printer gedeelt, mijn notebook ziet de PC niet. Wie kan mij helpen met een stappenplan zodat ik alle instellingen welke noodzakelijk zijn kan controleren.Bij voorbaat dank Jan.
Ome Merde Geplaatst: 26 september 2007 Geplaatst: 26 september 2007 eerst de firewall(s) op de PC's controleren. zorgen dat ze uiteraard in hetzelfde ip-segment zitten (en dat zitten, anders geen internet) en checken of ze in dezelfde werkgroep zitten (niet perse noodzakelijk, wel handiger). merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 26 september 2007 Geplaatst: 26 september 2007 Bedankt merDe voor je antwoord Heb je advies nagekeken maar is geen oplossing. Weet iemand op internet een stappenplan te vinden, ik kan geen bruikbare vinden, de PC met printer werkt met XP en het notebook met vista is dat misschien de reden? Jan.
Ome Merde Geplaatst: 26 september 2007 Geplaatst: 26 september 2007 en wat als je de firewall(s) eens uitzet ? of had je dat als test gedaan ? kan je de pserver wel pingen ? merDe deze ruimte is te huur
jeevanhoof Geplaatst: 26 september 2007 Geplaatst: 26 september 2007 hoi, Heb je al eens printer toevoegen gedaan, en dan kiezen voor netwerkprinter. Vervolgens de printer laten zoeken. Kan je je documenten delen op de pc's? Welk besturingssyteem gebruik je? mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
WPW Geplaatst: 26 september 2007 Geplaatst: 26 september 2007 Printer aansluiten aan laptop, dit werkend maken, printer terug aan pc/printserver, eigenschappen printer op laptop aanpassen, tcp-ip poort aanmaken en IP adres ingeven van de pc/printserver waar de printer op zit en experimenteren met de raw/lpr waardes van de IP poort. Werkt altijd. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast Geplaatst: 27 september 2007 Geplaatst: 27 september 2007 Ik heb alle firewall,s uitgezet en inderdaad ziet hij mijn pc wel, ook de bestanden, alleen verbinden met gedeelde printer zegt hij "kan geen verbinding met de printer maken Toegang geweigerd" Wat is hier het probleem? Jan
Gast Geplaatst: 27 september 2007 Geplaatst: 27 september 2007 In de security settings "iedereen" of "everyone" print rechten geven.
Gast Geplaatst: 27 september 2007 Geplaatst: 27 september 2007 Waar vind ik de security settings bij XP dit is de PC waar de printer op aangesloten zit? op mijn laptop heb ik vista daar staat hij op "iedereen" Jan
Gast Geplaatst: 28 september 2007 Geplaatst: 28 september 2007 Hallo WPW. Wat bedoel je met experimenteren met de raw/lpr waardes van de IP poort. er staat nu RAW poortnummer 9100 ? Jan
WPW Geplaatst: 28 september 2007 Geplaatst: 28 september 2007 Als raw niet werkt moet je lpr proberen met als wachtrij naam "1". De wachtrij naam is vaak ook <apparaatnaam>+_P1, bvb: Q223AB33_P1 gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast Geplaatst: 30 september 2007 Geplaatst: 30 september 2007 Dit is een geweldige oplossing voor vista bezitters. http://www.vandersluijs.nl/index.php/Tec...nder-Vista.html Het werkte bij mij prima na lang zoeken en prutsen. Hopelijk hebben er andere vista gebruikers ook wat aan. Jan
JohnO Geplaatst: 30 september 2007 Geplaatst: 30 september 2007 inderdaad een minder elegante oplossing (work around!!) welke uitstekend werkt Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen