Ga naar inhoud


[Pioneer] kanalenlijst dbr-s100nl2


nicogrim

Aanbevolen berichten

Ik krijg het maar niet voor elkaar om een kanalenlijst in mijn dbr-s100nl2 te krijgen. Ik wil graag V9 draaien met de kanalenlijst van Satori. Ik gebruik hiervoor "astrav7scan.rcu" ik heb het gebrobeerd met eeprom "eepromnlv7noepg.bin", "eepromv7_palco.bin"en "eeprom_v432_bct14xx.bin" ook zonder eeprom geprobeerd maar het wil gewoon op één of andere mannier niet. Als ik Dynamite v4.32 laadt kan ik wel met behulp van eeprom_v432_bct14xx de kanalenlijst van Satori plaatsen. Wie kan me hier bij helpen???

Al vast bedankt,

 

grtz Nicogrim.

grtz. Nicogrim (100NL2)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn op dit ogenblik voor de BCT14xx/100/200 3 kanalenlijsten en 4 eeproms

 

1) V5 (H2DeeToo-NL) + eeprom

2) V7 (H2DeeToo-NL) + eeprom

3) 4.xx (Dynamit-UK) + eeprom

4) 4.32 (Dynamit-UK) + eeprom_4.32

 

Deze lijsten zijn helaas niet uitwisselbaar.

 

Ik heb nog geen kanalenlijst voor de V9 gemaakt.

Omdat ik vanaf woensdag in het buitenland zit het er niet in dat ik deze week nog een V9 lijst zal hebben.

Het alternatief is natuurlijk om de deco zelf nieuwe kanalen te zoeken. Als je met een lege lijst wilt beginnen kies je 'Menu'-'5'-'5', anders kies je 'Menu'-'5'-'3'

 

De V9 kanalenlijst en eeprom komen volgende week.

 

Succes

Satori

 

<small>[ 30-04-2002, 00:16: Bericht gewijzigd door: Satori ]</small>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satori,

 

Bedankt voor je respons. Dat de lijsten en eeproms bij elkaar horen wist ik, maar als iets niet lukt probeer je wel eens wat.

Ik wacht wel een weekje op jou lijst voor v9 dan weet ik in ieder geval dat het goed komt. Misschien wil je ook eens een topic schrijven over het, uit de decoder, downloaden v/d kanalenlijst.

 

grtz Nicogrim

grtz. Nicogrim (100NL2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het uitlezen van kanalenlijsten is, sinds we Pionero hebben, eigenlijk niet moeilijk meer.

 

Er is 1 lastigheidje en dat is het insolderen van de JTAG plug in je deco. Dit is niet speciaal moeilijk, maar je bent altijd bang dat je de deco kapot maakt. Dat risico is niet groot. De gaatjes van de CN2002 plug zitten meestal vol soldeertin. Als je die goed leeg kunt maken met tin-zuiger of litze, dan is dat het makkelijkst. Daarna plug er in en vast solderen.

Lukt dit niet, dan kun je er voor kiezen de 20 pennetjes uit het plastic te trekken waar ze in zitten, vervolgens alle pennen 1 voor 1 er in te solderen en het plastic er later weer overheen te schuiven.

 

Het kopen of bouwen (door jezelf of iemand in je vriendenkring met wat soldeer-ervaring) van het interface-je is goed te doen.

 

Sinds de laatste Pionero kun je zelfs de eeprom met Pionero uitlezen en heb je daar geen apart (DOS) programmatje voor nodig.

 

Degene die een BCT15xx/110/210 van nieuwe firmware hebben voorzien hebben de interface al en kunnen dus meteen met kanelenlijst en eeprom aan de gang.

 

Samengevat voor de BCT14xx/100/200 gebruikers:

Als je de JTAG plug er in soldeert en het JTAG interface-je koopt of bouwt, kun je mbv Pionero de kanalenlijsten en eeprom lezen, editen en schrijven.

 

Samengevat voor de BCT15xx/110/210 gebruikers:

Om de firmare te laden heb je de JTAG interface nodig. Aks je die eenmaal hebt, dan kun je mbv Pionero de kanalenlijsten en eeprom lezen, editen en schrijven.

 

Omdat ik er van uitging dat de meesten inmiddels zo'n interface hadden, heb ik zelf wat met mijn eigen lijsten lopen stoeien, maar niet voor distributie beschikbaar gemaakt.

 

Succes

Satori

 

<small>[ 30-04-2002, 10:24: Bericht gewijzigd door: Satori ]</small>

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ViP,

 

Als ik me het goed herinnner heb je een 110. Als je daar de kanalenlijst uitleest dan kun je die daarna editen en inderdaad weer terugschrijven.

Maar dat kan inderdaad fout gaan. Omdat Pionero niet kan zien welke secties actief zijn, moet je zelf de secties opgeven als er meer dan 1 is.

Als je meteen na het scannen uitleest ('menu'-'5'-'5'), dan zal de kanalenlijst altijd in sectie 1 en 2 staan (code 02 A7) in de eeprom.

 

Meestal is er 1 TPT en kunnen er meerdere TCS zijn. Als je met Pionero de kanalenlijst opent, kun je bekijken of het je actieve kanalenlijst is. (Omdat de kanelen op dezelfde plaats staan als in je deco). Na editen, kun je die gewoon terugschrijven.

 

Voor de zekerheid zou je mbv Pionero de eeprom uit kunnen lezen. Als je dat doet, zal de deco 'bevriezen'. Dit is normaal. Je moet daarna de deco even uit en aan zetten. (De code is dezelfde van STlink en die had dat ook).

 

Als je zo'n bij elkaar horend setje hebt, kun je steeds weer opnieuw editen en terugschrijven.

 

Succes

Satori

 

<small>[ 30-04-2002, 13:22: Bericht gewijzigd door: Satori ]</small>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satori,

 

Bedankt alvast, ik ga er wat mee spelen en kijken of het goed gaat. Anders wacht ik tot de volgende week op jouw kanaallijst.

 

P.S De kanaallijst voor de V9 (Astra alleen) ging perfect en werkt goed.

 

Groeten,

ViP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satori,

 

Inmiddels heb ik de 4.32 versie in de deco geladen en deze laten zoeken.

 

Vraag: Na het uitlezen van EEprom en de kanaallijst kun je deze editen, wat je niet nodig hebt weg gooien etc.. zonder dat de eeprom file last van heeft ?

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...