Gast Geplaatst: 28 september 2007 Geplaatst: 28 september 2007 Hallo allemaal, Ik ben al ruim 2 jaar een tevreden eigenaar van een Pioneer 436XDE. Ik kijk op deze TV via DVB-T (conax CI-module met KPN smartcard). Nu wil ik graag een Pioneer DVD/HDD recorder kopen om de TV programma's mee op te nemen. Nu is deze recorder ook voorzien van een DVB-T tuner omdat ik natuurlijk wel naar een ander kanaal wil kunnen kijken terwijl het ene kanaal wordt opgenomen. Maar hoe sluit ik zo iets aan? Moet ik een tweede smartcard (en CI-module en KPN-antenne) in de recorder stoppen, of kan ik vanaf de TV gewoon doorlinken naar de DVD/HDD recoder? (of andersom). Zowel de TV als de DVD/HDD recorder hebben DVB-T in/out. En betekent dat dan dat ik zenders moet zappen via de DVR-550HX-S of kan ik dat gewoon via de TV blijven doen? Ik heb werkelijk geen idee hoe zo iets aangesloten moet worden. Een alternatief is natuurlijk om gewoon de door KPN geleverde Thomson decoder te gebruiken, maar de Pioneer oplossing leek me een leuk alternatief, maar roept veel vragen op zoals u ziet. Alvast bedankt voor eventuele reacties! John
fr@ncis Geplaatst: 28 september 2007 Geplaatst: 28 september 2007 Doorlussen kan. DVB-T-uit naar DVB-T-in, of het nu van TV naar recorder is of omgekeerd maakt niets uit. Maar je zal een tweede smartcard nodig hebben als je iets meer wilt opnemen dan enkel NL1/2/3.
Gast Geplaatst: 28 september 2007 Geplaatst: 28 september 2007 ok, dat is goed nieuws, maar ik heb dus wel een tweede smartcard/CI-module nodig. Hij maakt enkel gebruik van de antenne dus. Bedankt voor de info!
Ou-Tannu Geplaatst: 29 september 2007 Geplaatst: 29 september 2007 moet je niet de antenne spanning evt uit zetten als deze er is? Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
fr@ncis Geplaatst: 1 oktober 2007 Geplaatst: 1 oktober 2007 Op de ontvanger die op de "doorlus" is aangesloten mag natuurlijk geen spanning staan. Was dit even uit het oog verloren, want ik gebruik een gewone yagi-antenne die uiteraard geen spanning nodig geeft.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen