Ga naar inhoud


[Pioneer] Seca / Irdeto / Viaccess ?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een Pioneer S100NL-2

 

Ik lees dat het een multicam decoder is.

Betekend dat dat ik Seca, Irdeto en Viaccess

kan ontvangen ?

 

Ik heb nog de orginele software en deze werkt

prima. Moet ik hem daarvoor patchen of kan het

zo ook ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Pioneer wordt een multicam decoder als je er nieuwe firmware in zet. De Dynamit versie 4.32 werkt op dit ogenblik erg betrouwbaar. Voorwaarde voor multicam is dat je ook multicam (FUN) files gebruikt voor je smartcard. Er is een aparte multicam editor om keys te voor beschikbaar.

 

Groeten

Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Betekend dit dat een orginele box/Firmware alleen maar in SECA kan ontvangen ?

 

<small>[ 22-05-2002, 16:50: Bericht gewijzigd door: Morrissey ]</small>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry maar het is nog niet helemaal duidelijk.

Als ik m'n Pioneer S100NL-2 Patch dan kan ik alleen maar een FUN kaart gebruiken en niet een apparte Gold kaart voor Seca, Irdeto en Viaccess ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet alle verschillende mogelijkheden uitgetest, maar ik zal weergeven wat ik zeker weet.

Als je een Pioneer patcht met de laatste versie van Dynamit (4.32) heb je een volledig regiovrij, multicam systeem.

Naast een gewijzigde deco heb je ook nog je keys nodig. Zoals iedere goede hobbyist heb je een abo bij C+ en hiermee kun je naar alle Seca coderingen kijken, waarvoor je betaalt. Dan nog is het een voordeel om te patchen, omdat de deco veel stabieler geworden is, meer kanalen aankan, je makkelijke kanalen kunt vinden, etc.

Als je naast je abo nog meer kanalen wilt bekijken en je beperkt je tot Seca, dan kun je met een GW-kaart prima werken. Tot 15 Seca providers kan die aan. Omdat de deco regiovrij is werkt dit prima.

Als laatste: Wil je ook andere coderingstystemen aan, dan moet je over naar een FUN_kaart. De capaciteit van de GW is daar simpelweg te klein voor. Mbv de Multicam files en de multcam editor kun je de Multicam files aanpassen en mbv bijv chipcat op je FUN schrijven. Hiermee heb je toegang tot de andere coderingssystemen zoals Irdeto/betacrypt. De deco schakelt snel en probleemloos tussen deze systemen.

Andere kaarten en andere coderingssytemen heb ik niet uitgeprobeerd en daar kan ik je dus niet mee helpen.

 

Er is in deze thread heel veel over dit alles geschreven. Dus kijk nog eens de postings van de, pakweg, laatste 8 maanden door en kijk voor de techniek bij Duwgati.

 

Groeten

Satori

 

<small>[ 23-05-2002, 10:22: Bericht gewijzigd door: Satori ]</small>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het ook weer mogenlijk om de orginele firmware van C+ weer terug te zetten als de Deco eenmaal gepatched is ?? (mischien nodig for SECA 2)

 

PS Morrissey=Moz

 

<small>[ 23-05-2002, 22:26: Bericht gewijzigd door: moz ]</small>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...