Ga naar inhoud


Een zender moeten opnemen om andere te kunnen zien


Jérômenz

Aanbevolen berichten

Voor de volledigheid... er zijn nu de volgende typen verkrijgbaar, die ik even A,B en C noem:

 

-A- Inverto UniCable Twin LNB met 1 extra 'normale aansluiting

-B- Inverto UniCable Quad LNB

-C- Inverto UniCable Quad LNB met 1 extra 'normale aansluiting

 

A bevat technisch gezien 3 LNB's in een enkele package: 2x Unicable en 1x regulier. Hij heeft twee aansluitingen, één gecombineerde voor de 2 Unicable LNB's en één voor de reguliere LNB.

 

B bevat technisch gezien 4 LNB's in een enkele package: 4x Unicable. Hij heeft één aansluiting, een gecombineerde voor de 4 Unicable LNB's.

 

C bevat technisch gezien 5 LNB's in een enkele package: 4x Unicable en 1x regulier. Hij heeft twee aansluitingen, één gecombineerde voor de 4 Unicable LNB's en één voor de reguliere LNB.

 

Bij elke Unicable LNB zitten Unicable splitters (1>2). Bij A zit er eentje en bij B (en ik denk ook C) zitten er drie, zodat je via splitter > 2x splitter vier lijntjes kan krijgen. Dit laatste zul je niet vaak doen als je twin tuners hebt. Dan split je bij de Twin niet en bij de Quads split je waarschijnlijk maar een enkele keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank jullie voor de uitleg. Ik heb mijn spullen via Internet gekocht en daarbij woon ik in het buitenland. Het is dus niet eenvoudig om even een nieuwe Unicable LNB op te vragen. Volgens mij heb ik LNB A van het lijstje hierboven.

 

Wel iets heel merkwaardigs is het feit dat ik tussen 12 en 16 alles zonder problemen kan ontvangen en dan plotseling verdwijnen weer enkele zenders.....

 

Ik heb nog geen tijd gehad om met een gewone LNB mijn installatie te testen. Zodra ik dat gedaan heb laat ik de resultaten weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar nogmaals: als je een vier-voudige Unicable hebt, zou je kunnen proberen de instellingen te veranderen (de andere twee LNB's in de eenheid gebruiken).

Als het dan goed gaat, weet je de oorzaak. Gaat het nog niet goed, weet je nog niets.

Een voorzichtige conclusie is in ieder geval dat je antennesysteem instabiel is. Dat kan ook heel goed aan slechte verbindingen liggen. Het controleren van alle F-connectors (goed vast, geen vocht, geen kortsluiting) is de moeite van het proberen waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben even gaan kijken en zag nu op de LNB staan dat ik een Unciable quad heb, versie B dus. Ik heb geen extra uitgang op de LNB en ik weet nog niet hoe ik de instellingen kan veranderen.

 

Uiteraard heb ik al in het begin alle aansluitingen goed bekeken en bij twijfel opnieuw de connector gemonteerd.

Mijn systeem is eigenlijk heel stabiel... ik heb ook bij slecht weer gewoon de zenders die het altijd doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, je systeem is niet stabiel. De ene keer lukt iets wel, de andere keer niet.....Daarom mijn vermoeden van een (deels) defecte Unicable, danwel verbindingen die wisselend contact maken. Als je bij slecht weer goed ontvangt, betekent dat slechts dat je schotel voldoende is uitgelijnd.

Wees blij dat je de quad hebt: lees even in onze handleiding (te vinden op dit forum: daarin zit als bijlage een uitgebreide Unicable installatie handleiding) hoe je de LNB instellingen voor de Unicable kan veranderen. Dat is nu een kleine moeite, en dan weet je mogelijk meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen week heb ik verschillende LNB's geprobeerd. Ik krijg alleen totaal geen beeld als ik een andere vaste LNB monteer ipv een Unicable LNB. Uiteraard heb ik de instellingen veranderd. Daarna heb ik mijn oude Unicable LNB weer gemonteerd en ben ik verder gaan zoeken met de verschillende instellingen. Ik vond het namelijk zeer vreemd dat ik iedere dag tussen 12u en 17u wel alle zenders kon ontvangen en voor en na die tijd niet. Dat hielp echter niet veel.

 

Ik heb daarna alle boutjes en moertjes en verbindingen aangedraaid vast gemaakt en opnieuw gemonteerd. En tot mijn grote vreugde heb ik nu beeld op alle zenders en op elk moment. Ik vermoed dat de LNB draagarm de oorzaak was van alle verschijnselen want daarvan zat een zeer klein beetje speling waardoor de LNB niet meer op het middelpunt van de schotel stond gericht.

 

Dank jullie voor de reacties en als het weer terug komt wordt ik gek maar laat ik het jullie wel even weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...