Ga naar inhoud

Moederbord en geheugen opgeblazen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

o, daar maar daar kon ik het al niet vinden. (nou ja in DE)

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

nu heb ik dus onderdelen gekocht:

Asrock K8NF4G (opruiming) met onboard video

een 2e hands AMD 3000+ processor

en 512MB dane elec geheugen.

maar nu als er met de onboard video beeld naar de monitor wordt gestuurt (lampje gaat op de monitor branden) de gaat de computer uit.

ik zelf denk nu dat het aan of de voeding of de cooling van de processor ligt, nu heb ik eigenlijk bijna geen geld meer (student) en doet die nog niks, dus waar ligt het volgens jullie aan.

ps. de cooler komt nog van mijn sempron en is een originele AMD.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

• Moderator
Geplaatst:

ga eens nar je bios en kijk bij hardware monitor. wat zijn de spanningen/temperaturen?

Ook handig om even te vermelden welke onderdelen je van de kapotte pc heb gebruikt. Heb je de cooler er goed opgezet? Oude pasta eraf gehaald en nieuwe erop? Zit de cooler er recht op?

Wat bedoel je met "de computer gaat uit"? echt uit of lijkt hij uit? draaien de fans dan nog?

Heb je de onboard vga aangezet? mischien PCI als vga kaart aanstaan?

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

kan niet, ik kan niet in het bios komen. ook de levering was niet goed (geen antistasche verpakking), en met uit bedoel ik uit dood etc.

hij gaat uit als er beeld lijkt te komen, ik heb geen onderdelen van mijn oude pc in gestopt, maar alles weer opnieuw gekocht, de cooler zit ook goed en temparatuur kan ik weer niet meten.

maar om te testen heb ik de CPU en het werkgeheugen eraf gehaald, en een PC speaker aangesloten, geen enkele piep dus het board lijkt me kapot en heb ik nog garantie op.

MVG. Gerard

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

Zonder CPU piept een board meestal ook niet meer.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Geplaatst:

jawel, dat zal die toch minstens moeten doen.

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

ja dat heb ik ook als ik me cpu eraf trek en geheugen dan gaat het bord "piepen" maar wel vreemd dat ze een mobo opsturen zonder antistatisch zakje :| ...

Ik neem aan dat je ook gebruik maakt van de onboad videokaart??

Sluit anders ff een ps2 toetsenbordje aan en kijk of de Num Lock led knippert?

sommige mobo's geven op die manier een code...

Greetz,

RewinD

Philips DSX 7072/03a, Philips 8121HD

Triax 88 cm

4x alps LNB + switch... (Astra 1,2,3 + Hotbird)

CD kaartje met Family + HD abbo

Geplaatst:

nee, er komt helemaal geen code of niks. (ik ga er zaterdag mee naar 1 van hun vestigingen, als het kan en dan leg ik het ze voor.)

MVG. Gerard

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

ik heb nu weer een ander mobo, nu werkt het wel maar op de processor zit niet zo'n metalen kapje en dat vind ik vreemd ik heb een AMD ATHLON 64 3000+ gekocht (2e hands.

om de slechte koeling daardoor heb ik voor een stukje opgelost door die holte op te vullen met koelpaste, maar dat voldoet niet, iemand een beter idee? ik heb de sempron nog.

MVG. Gerard

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

gelukkig kon je met je tweede pc de hele zaak hier wel verslaan

Blijkbaar toch niet helemaal zonder internet gelukkig

Groet,

John

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

Geplaatst:
Citaat:
ik heb nu weer een ander mobo, nu werkt het wel maar op de processor zit niet zo'n metalen kapje en dat vind ik vreemd ik heb een AMD ATHLON 64 3000+ gekocht (2e hands.
om de slechte koeling daardoor heb ik voor een stukje opgelost door die holte op te vullen met koelpaste, maar dat voldoet niet, iemand een beter idee? ik heb de sempron nog.

MVG. Gerard

Bij mijn weten hoort er op iedere 64 bit AMD Athlon een heat spreader te zitten, zijn er sporen dat die eraf is gehaald?

Als het zo doorgaat was je goedkoper uit geweest door alles gewoon nieuw te kopen ipv tweedehands.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Geplaatst:

nope, er zijn geen sporen dat die eraf is gehaald. ik heb er ook weer een mail achteraan gestuurd maar volgens die gast waarvan ik hem heb gekocht is dit origineel.

MVG. Gerard

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

Heb je een Mobile Athlon misschien? Die heeft heeft geen heatspreader..

Geplaatst:

er staat gewoon met een stickertje AMD ATHLON op.

MVG. Gerard

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

Wat staat er nou precies op die sticker dan....Alleen AMD Athlon, of staat er athlon 64 3000+, of athlon xp 3000+ of nog wat anders?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen