Ga naar inhoud


[Pioneer] Patchen Pioneer dbr-110nl


Gast

Aanbevolen berichten


tis mogelijk, alleen een klere werk.

Ik ben hier aan het testen met een zelfgebouwde jtag + een 210nl, alleen het kreng wil het niet doen zoals ik het wil.

Ik woon op een half uur rijden van Oss, als het goed werkt dan laat ik het wel ff weten

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MAD1138,

 

Ik heb je site bekeken, ziet er puik uit. Ik heb een 100dbr-snl2 en wil graag de lijst uit de decoder kunnen halen. Ik heb hier dus een J-tag voor nodig. De beschrijving die je geeft zou die ook werken op een BCT14. Het moederbord v/d decoder is volgens mij niet het zelfde er is wel plek voor een 20pin stekker maar die zit ergens midden op het bord.

 

grtz Nicogrim

grtz. Nicogrim (100NL2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@nicogrim,

 

hou er rekening mee dat de methode beschreven op m'n site alleen werkt voor Pioneer DBR-S110NL en BCT1530 Tuners, dit is de enige tuner waar ik ervaring mee heb, over andere modellen durf ik geen uitspraken te doen, maar daar staat op bijvoorbeeld www.zeguers.be ook prima handleidingen voor.

 

PS. heb 5 minuten geleden ook de informatie toegevoegd om kanaal lijsten te uploaden, met dank aan satori.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Satori,

 

Ik heb een moederbord BPN 1323. Mad1138 twijfelt eraan of de j-tag op deze decoder zal werken. Ik denk zelf dat het moet kunnen.

Wat denk jij hiervan.

 

@Mad1138,

 

De tekeningen die je op je site hebt staan verschillen nogal van elkaar. De tekening v/d printplaat heeft een aantal diodes en een nanofarad extra. Ook kun je hier de spanning uit de computer halen ipv. uit de decoder. Kun je mij vertellen wat het verschil is en wat beter is.

 

grtz Nicogrim

grtz. Nicogrim (100NL2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nicogrim,

 

De BNP 1323 is de meest voorkomende kaart voor de BCT14xx compatibles en klopt inderdaaad met je 200NL2. De JTAG op deze kaart werkt perfect (Ik heb zelf een 200NL2). Je kunt hiermee de kanalen uitlezen en de eeprom. Even goed instellen in Pionero en je kunt aan de gang.

De site vam mad1138 is perfect voor een 110/210, maar jij zit in de 100/200 serie en die is anders. Jij kunt bijv. je firmware laden via de parallel en serial interface. Bij de 110 kan dat niet.

 

Samengevat:

1) De info op de site van mad1138 is voor een 110

2) De jtag behoort op je 200NL2 prima te werken

 

Groeten

Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Satori,

 

Ik heb een j-tag gebouwd volgens schema van Mad1138. Als ik alles aangesloten heb en pionero heb opgestart krijg ik de volgende meldingen.

* uitlezen cpu code:

 

Openen van LPT1 poort

DCU reset aan-gezet

DCU Status : Run-Test/Idle

CPU Code (IDCODE) : 00000000

Onbekende CPU code! Contoleer of de decoder aan staat en/of de JTAG-interface goed is (aangesloten).

DCU reset uit-gezet

Sluiten van LPT1 poort

 

* uitlezen eeprom

 

Openen van LPT1 poort

DCU reset aan-gezet

DCU Status : Run-Test/Idle

Er heeft zich een fout voorgedaan bij het verzenden van het valse adres, controleer JTAG interface.

Sluiten van LPT1 poort

 

* uitlezen ram kanalenlijst

 

Openen van LPT1 poort

DCU reset aan-gezet

DCU Status : Run-Test/Idle

Data ontvangen...

DCU reset uit-gezet

Sluiten van LPT1 poort

 

plus een popupmelding:

 

er was een fout op adres:401289A0

 

Alles dubbel gechecked ik ga er dus van uit dat de j-tag goed is en juist is aangesloten. Ik heb het geprobeerd met de decoder aan (niet standby) en met de decoder in verschillende service modes.

Heb je nog tips of gaat het gewoon niet werken.

 

grtz Nicogrim

grtz. Nicogrim (100NL2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nicogrim,

 

uitlezen cpu code:

 

Openen van LPT1 poort

DCU reset aan-gezet

DCU Status : Run-Test/Idle

CPU Code (IDCODE) : 00000000

Onbekende CPU code! Contoleer of de decoder aan staat en/of de JTAG-interface goed is (aangesloten).

DCU reset uit-gezet

Sluiten van LPT1 poort

 

Je JTAG werkt niet goed. Als je om de CPU code vraagt moet er een goede code uitkomen.

Iets als: CPU Code (IDCODE) : Sti12345

Ik heb de preciese info nu niet, maar als er 00000 of ffffff uitkomt werkt eea. niet.

Heb je een voeding aangesloten?

Pin 1 aan de goede kant van de JTAG connector?

 

Groeten

Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Satori,

 

Ik heb alles nog een keer doorgemeten. Alles is goed, j-tag is aangesloten volgens de tekening van Mad1138. Ik heb voeding uit de decoder, computer en extern geprobeerd. Ik heb de j-tag eerst zonder diodes en daarna met diodes geprobeerd. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de ic (M74HC244B1)op de j-tag niet goed is. Ik zal nog eens een nieuwe proberen. Als dat het niet is dan weet ik het niet meer.

 

grtz Nicogrim

grtz. Nicogrim (100NL2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...