Satfreaked Geplaatst: 2 oktober 2007 Geplaatst: 2 oktober 2007 Middels deze weg wil ik eens kijken of ik hier iemand vind die weet wat ik moet kopen. Ik ben al een tijdje bezig om op een goedkope manier etiketten te kopen op een wat grote schaal te denken aan +/- 5000. Maar dat is erg duur en je bent afhankelijk van diegene die ze maken voor ons en nu willen we zelf een printer gaan kopen... Nu zijn er natuurlijk diverse te vinden maar ik wil nu eens juist investeren en niet later denken had ik maar..... Het gaat om sticker/etiketten die op cans komen waar schoonmaak produkten in komen, dus het moet wel laser zijn anders lopen de letters gelijk weg als er produkt over komt. Wij hebben op kantoor ook een Hp Deskjet maar dat gaat met inkt, en moet juist dat het beter erop zit. ?? Nu hoef ik denk ook geen kleuren te hebben want ik kan zeg maar het etiket met logo enzo kant en klaar krijgen waar ik dan in een bepaald veld onze tekst kan zetten, want ik denk dat dat op denk duur goedkoper is als je geen kleur print maar dat op grote schaal laat voor printen. ?? Het probleem is als ik laat drukken is nog wel te doen maar wij hebben 30 produkten bv en dat word dan erg duur, kijk bij aantallen van 5000/10000 word het pas interessant om te laten maken maar dan x 30 word een beetje te gek. En als ik aantallen laat maken van 500 dan word het weer zo duur dat ik liever ga investeren in een Copier die dit voor ons kan doen... Is er iemand die hier mee bekend is en wat een goede machine is, en bv ook niet te duur met vervangen van de toners..... Satfreaked.
Gast Geplaatst: 2 oktober 2007 Geplaatst: 2 oktober 2007 Er zijn speciale sticker printers - maar daar moet je ook speciale stickers voor hebben, dat zijn dan van die enorme rollen. Die branden het echt 'in' de sticker. Deze printers zijn niet goedkoop maar wel erg degelijk. Even kijken of ik een linkje kan goegelen... oei, niet bij nagedacht, dat worden dan natuurlijk commerciële linkjes. Maar als je goegelt op 'sticker printer' en dan in de rechter kolom kijkt zie je 'm bijna onderaan staan.
Satfreaked Geplaatst: 3 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2007 Bedankt... Ik ga eens kijken... Satfreaked.
Zilverster Geplaatst: 3 oktober 2007 Geplaatst: 3 oktober 2007 @Satfreaked, Wij gebruiken Avery etiket/barcode printers hier voor. Zijn dure apparaten in de aanschaf, de verwisselbare printer koppen zijn ook niet goedkoop, maar goed en eenvoudig te onderhouden ( schoonmaken ), maar er zullen zeker goedkopere oplossingen te vinden zijn met google. Zelf probeer ik altijd onder het gebruik van repro actieviteiten uit te komen door dit zoveel mogelijk zelf te doen. Gezien de prijzen voor repro werk denk ik dat je dat gemakkelijk terug kunt verdienen door dit zelf in de hand te hebben. Groot voordeel is ook dat je niet voor alles voorbedrukte papieren enóf etiketten hebt liggen met alle gevolgen van dien. Belangrijk is altijd van een standaard uit te gaan bij je ontwerp, dus van te voren goed bedenken wat je wilt, ook wat betreft in het geval van jou, etiketten. Hier zullen zeker standaard software paketten voor in de handel zijn, maar mijn ervaring is dat het beter is iemand te zoeken die dit voor je kan bouwen of om dit evt. zelf te doen, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
grunnsat Geplaatst: 3 oktober 2007 Geplaatst: 3 oktober 2007 Je kunt kijken naar label printers, zoals die heel bekende van Dymo. Je zit dan wel vast aan een vrij kleine maat labels. Met een gewone laserprinter en speciale etiketten voor laserprinters kun je veel grotere etiketten maken als dat nodig mocht zijn. Laser printers kosten bijna niks meer, maar je moet wel opletten dat het papiertransport zwaar genoeg is uitgevoerd om die vellen te verwerken. Eventueel de fabrikant/importeur laten bevestigen dat de printer geschikt is.
Satfreaked Geplaatst: 3 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2007 Ja ik ga maar eens ergens kijken, Bv )#&$(&*#% in rdam. ?? Kijk de etiketten zijn groter als Labels. De maat is max 25 x 25 x ofzo, kan iets groter zijn.. Maar liefst wil ik ook A3 kunnen printen in kleur en dat heb ik weer ergens anders voor nodig maar dat wil ik proberen te combineren, maar alleen is Laser en Kleur erg duur zeggen ze. Nu goed als iemand een Tip heeft waar je een gedegen uitleg kan verwachten, niet bv de )(#*$(*% ofzo. ?? Mischien _(#*%$#(*%)(#. ???? Satfreaked.
Tonskidutch Geplaatst: 3 oktober 2007 Geplaatst: 3 oktober 2007 drie maal de hoofdprijs drie commerciele verkopers dus in je bericht. die moest je maar snel bewerken. wie wat waar kan ook zonder de namen te noemen en de dymo is een merknaam die met een zoekstring op google genoeg commerciele verkopers levert. cheers The Crying Cowboys Aaron Rux
Gast Geplaatst: 3 oktober 2007 Geplaatst: 3 oktober 2007 Hou er rekening mee dat die speciale labelprinters ook echt alleen dat zijn: speciale labelprinters. Alle modellen waar ik wel eens mee te maken heb gehad werken met rollen stickers/labels en kunnen heel goed barcodes afdrukken (naast andere zaken). Maar je kunt er bv niet even een pak A5 doorheen jassen, daarvoor zul je weer voor een andere printer moeten kijken ...
grunnsat Geplaatst: 3 oktober 2007 Geplaatst: 3 oktober 2007 Citaat: Maar liefst wil ik ook A3 kunnen printen in kleur en dat heb ik weer ergens anders voor nodig maar dat wil ik proberen te combineren, maar alleen is Laser en Kleur erg duur zeggen ze. A4 laser in kleur is nog wel te betalen, A3 laser in kleur beslist niet, dan kom je bij de grote professionele printers. A3 in inkjet kan, en is veel betaalbaarder in aanschaf dan laser, maar nog steeds prijzig. En de inkt blijft duur, en is niet watervast. Laser is watervaster dan inkjet. Overigens, 25 x 25 cm kan niet met een A4 printer. A4 is zoiets als 21 bij 30 cm.
Satfreaked Geplaatst: 4 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2007 Ja het moet binnen het a4 formaat blijven de etiketten. Zat niet goed na te denken. A3 printer zal wel een inkt printer worden en dan een speciale voor de etiketten.... Satfreaked.
Lambik61 Geplaatst: 4 oktober 2007 Geplaatst: 4 oktober 2007 Bij mijn werkgever gebruiken we gewoon de goedkoopste Brother laserprinter voor het bedrukken van etiketten. Doorgaans A5 formaat maar A4 kan natuurlijk ook. Kleurenlaser lijkt mij ook geen probleem want...... De clou zit hem in de juiste stickers te kopen voor het gebruik in laserprinters. Tijdens afdrukken produceert een laser nogal wat warmte en je stickers mogen door die warmte niet loslaten van het schutvel. Morgen zal ik eens vragen waar wij die stickers kopen en je dit per PM doorbrieven. Ook hebben we professionele avery stickerprinters die met een soort afdrukfolie werken. Deze zijn voor jouw toepassing te prijzig! CU Lambik VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E
Lambik61 Geplaatst: 5 oktober 2007 Geplaatst: 5 oktober 2007 @ Satfreaked zie pm voor de broodnodige info over de leverancier. succes CU Lambik VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen