Gast Geplaatst: 3 oktober 2007 Geplaatst: 3 oktober 2007 hoi, Heb een vraagje over het plaatsen van een schotel. De berekeningen die gemaakt worden voor het plaatsen van een schotel. Moet er dan ook rekening mee gehouden met de grote van de schotel? ik heb het probleem dat er hoge bomen staan. Kan hem plaatsen op 6m hoogte en de afstand tot de bomen is 24m debomen zijn 20mhoog en heb een schotel van 80cm. geeft dit een probleem.
Ou-Tannu Geplaatst: 3 oktober 2007 Geplaatst: 3 oktober 2007 de groter des te minder last je hebt van evt takken / boomtopjes die in je zichtslijn gaan hangen : ) Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Gast Geplaatst: 3 oktober 2007 Geplaatst: 3 oktober 2007 programma Gorbtrack gebruiken, hierin is een mogelijkheid om dit soort afstanden adh van de schotelgegevens af te lezen, ff gogelen op gorbtrack.
Gast Geplaatst: 3 oktober 2007 Geplaatst: 3 oktober 2007 En daar kun je zien dat dit ruim gaat lukken.. Maar bomen groeien en je huisje niet. Groet
Gast Geplaatst: 3 oktober 2007 Geplaatst: 3 oktober 2007 Nou volgens mij gaat dit helemaal niet lukken. Het hoogte verschil is 20 - 6 = 14 meter. Om de satelliet te zien moet de afstand 2x de hoogte zijn, dat is dus 2 x 14 = 28 meter. Dus 24 meter is te weinig. Ik weet niet wat voor bomen het zijn, maar als de blaadjes inmiddels zijn gevallen zul je wel van alles kunnen ontvangen. In het voorjaar heb je dan wel een probleem als de blaadjes terugkomen.
Tonskidutch Geplaatst: 3 oktober 2007 Geplaatst: 3 oktober 2007 bij de links staan mooie hulp websites zoals deze afhankelijk van de satellietpositie die je wilt ontvangen kun je dan al snel de kijkhoek checken boom is 20 meter min 6 meter= 14 meter afstand is 24 meter 14/24=0,58 neem daar de inverse tan van dus invtan0,58 = 30,2 graden (als dat via de link die ik boven gaf ook de elevation is dan hebbie NET beeld) cheers Say Your Prayers Anoushka Shankar
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen