Ga naar inhoud


Ontvangst Duitse DVB-T zenders , ch. 29, 35 of 55


RTVhobbit

Aanbevolen berichten

Hoi Digitale Kijker,

 

Voor de ontvangst van de digitale tv zenders gebruik ik op dit moment 2 antenne's voor het nederlandse Digitenne Pakket de standaard KPN binnenantenne,

en voor een aantal duitse zenders gebruik ik een König Outdoor DVB-T Antenne.

Deze staat hier in huis hier geplaatst voor mijn raam op 12m hoogte ri. ZO kijkend.

De Duitse zenders zijn hier in Ede (Gld.) met de König Outdoor .. prima te ontvangen. Ik ontvang op kanaal 46 & 48 met de antenne horizontaal gepolariseerd de zender Kleve (Bresserberg) WDR-Bouquet 1 en WDR-Bouquet 2. (5kw) prima maar zijn er mensen die ook de Verticaal zendende kanalen vanuit duitsland via Wesel kunnen ontvangen in NL ? de kanalen resp. 29, 35 en 55

of is daar niets van te nemen in NL? Wesel gebruikt hiervoor 50 kw. maar heb hier zelf nog nooit één vd. kanalen ontv.

 

mvg.

 

Marc

post-36223-1318259417,2171_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik woon in Ede in de Rietkampen en heb daar de Duitse zenders met wisselende kwaliteit. Kanaal 29 levert eigenlijk de meeste problemen op, het lijkt wel of het vermogen daarvan is verminderd. Ik gebruik een rasterantenne (vroeger ook wel "matje" genoemd) die verticaal staat opgesteld op een hoogte van circa 6,5 meter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Peterk

okay, dus dat betekent dat je dus ch.55 (Wesel) (Sat.1, ProSieben, Kabel Eins en N24)

en ch.35 (Wesel)(ZDF, 3Sat, KI.KA en ZDF info) pakt met de rasterantenne vertikaal, op 6m hoogte alléén ch.29 de RTL's zijn dus problematisch bij je. en dan top 6m hoogte in Rietkampen dat is op zich helemaal niet slecht natuurlijk. Ik heb er hier thuis ook nog één staan, maar op een of andere manier werkt 'ie bij mij totaal niet .. vandaar dat ik nu alles met de Funke antenne ontvang. Gebruik je ook een versterker bij de antenne? en hoe is de coax aangesloten? in combinatie met een Balun? ik hoop dat je mij wat meer info geven kan .. hierover of kan je foto sturen van de situatie?

 

mvg.

 

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...