Codx Geplaatst: 4 oktober 2007 Geplaatst: 4 oktober 2007 Citaat: Loop je dan niet wat te ver vooruit? Met de tegenstand op p2p verbindingen loopt je de kans dat IPTV het helemaal niet gaat maken sterker nog Spanje zal het daardoor nooit gaan aanbieden en als enkel Nederland dat doet is het ook niet echt een toekomst plaatje, vergeet ook niet dat IPTV naast het internet gebruik van bedrijven zal moeten draaien en als deze te lage snelheden krijgen van dit protocol het erg snel over is, internet is nog lange niet toe aan een tv systeem als IPTV doet daar maar rustig 5 jaar meer bij. Je slaat de plank mis. IPTV zoals die wij die kennen gaat niet echt over het internet. Het zijn getunnelde provider verbindingen die op basis van multicast werken. Deze aparte pijplijnen met gegarandeerde bandbreedte worden constant gemonitored. Tevens is er nog zoiets als Quality Of Service. Het voorrang geven aan bepaald verkeer, dat gebeurt bijv in je modum. De enige beperking bij IPTV is nog het laatste stukje oftewel de consumenten lijn. Daarop kan de snelheid niet echt gegarandeerd worden of deze is te laag. Dit heeft echt niks met P2P verkeer te maken. Natuurlijk ben je ook afhankelijk van het software platform. Het correct functioneren van de settopbox. (geen bugs etc) SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
-Neo- Geplaatst: 4 oktober 2007 Geplaatst: 4 oktober 2007 Klopt als een bus. IPTV werkt uitstekend over multicast. Op mijn werk hebben we dit al jaren en jaren geleden geimplementeerd. Natuurlijk wel binnen het intranet en niet over het internet. En zo bieden de providers normaal gesproken ook IPTV aan hun klanten aan: binnen hun eigen netwerk waar zaken als QOS (quality of service)en voldoende bandbreedte geregeld zijn. Dat laatste stukje naar de consument wordt in de nabije toekomst ook steeds beter. Zo heb ik op dit moment al aangesloten op glas (waar je werkelijk vele Gigabits over heen kan halen, zeker met wave division multiplexing) en vanoachtend hoorde ik op het journaal dat ook de rest van almere voorzien zal worden van glasvezel tot in de woning. Wanneer de bandbreedtes op internet toe zullen nemen en multicast grootschalig ingevoerd wordt tot aan de einduser zal ook op internet IPTV een groot succes worden daar er ongelimiteerde toegang tot zonders mogelijk wordt. Geen satellieten meer nodig om in NL japanse TV te aanschouwen. Dit laatste is echter wel iets wat naar mijn idee minstens vijf jaar zal duren voordat het gemeengoed is. Stap 1 is IPTV binnen de netwerken vande providers zelf (KPN, UPC, Casema, TELE2 etc.)
Littlesat Geplaatst: 5 oktober 2007 Geplaatst: 5 oktober 2007 Alleen is dat hele IPTV gebeuren prima in een stad, daar waar de abonnees dicht bij de centrales zitten. maar op "het platteland" en de "dorpjes" zal dat nog heeeeel laaaang duuuren. De enige optie daar is Satelliet of Digitenne wat TV betreft. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
athloni Geplaatst: 5 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2007 Citaat: Alleen is dat hele IPTV gebeuren prima in een stad, daar waar de abonnees dicht bij de centrales zitten. maar op "het platteland" en de "dorpjes" zal dat nog heeeeel laaaang duuuren. De enige optie daar is Satelliet of Digitenne wat TV betreft. Voorlopig idd wel. Vandaar ook dat is zeg dat IPTV de "TOEKOMST" heeft. Tot die tijd kijk ik ook gewoon schotel hoor. Triax 64cm schotel - DUO LNB60 - Inverto Scena5 en Inverto Scena5M ontvanger - Panasonic TH-42PV70 Plasma TV
W3ird_N3rd Geplaatst: 5 oktober 2007 Geplaatst: 5 oktober 2007 Citaat: Citaat: Alleen is dat hele IPTV gebeuren prima in een stad, daar waar de abonnees dicht bij de centrales zitten. maar op "het platteland" en de "dorpjes" zal dat nog heeeeel laaaang duuuren. De enige optie daar is Satelliet of Digitenne wat TV betreft. Voorlopig idd wel. Vandaar ook dat is zeg dat IPTV de "TOEKOMST" heeft. Tot die tijd kijk ik ook gewoon schotel hoor. Ik denk dat IPTV het nooit helemaal over zal nemen. Ik denk dat zelfs als ooit iedereen IPTV heeft er altijd een paar zenders over zullen blijven die dingen als het journaal, nieuws, voetbal (live) en nog een aantal dingen via een èchte broadcast-methode uit blijven zenden (DVB-T/S/C/analoog). Als je dat niet live kijkt zal je het daarna ook wel via IPTV op kunnen vragen, maar in eerste instantie blijven zulke dingen op normale TV-zenders denk ik. Populaire soaps blijven mogelijk ook op een broadcasting-zender, als je die op IPTV zet waarop je kan kijken wanneer je wilt is er denk ik een serieus risico dat veel mensen het kijken blijven uitstellen, met als gevolg dat de betreffende soap op kan doeken. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
druid Geplaatst: 5 oktober 2007 Geplaatst: 5 oktober 2007 dat ben ik niet helemaal met je eens maar het belangrijkste is dat er een verschil is distributie van de content, gebaseerd op IPTV of DVB-C of MPTS etc. Dus 'broadcast kanalen' bestaan niet echt, op IPTV kan je ook 'broadcast kanalen' zoals jij beschrijft verspreiden. IPTV staat niet gelijk aan een VODachtige oplossing. Ik denk wel dat op termijn er alleen nog distrubtie via IP het huis binnenkomt, aangezien het kosten technisch en operationeel veel flexibeler is. xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar
W3ird_N3rd Geplaatst: 5 oktober 2007 Geplaatst: 5 oktober 2007 Citaat: Dus 'broadcast kanalen' bestaan niet echt, op IPTV kan je ook 'broadcast kanalen' zoals jij beschrijft verspreiden. IPTV staat niet gelijk aan een VODachtige oplossing. Dat kan wel, en ik zou me eventueel voor kunnen stellen dat minder bekeken kanalen daarop overgaan op die lange termijn, maar voor dingen die je liefst live wilt zien en waar veel mensen naar kijken (nieuws, voetbal) is IPTV in principe gewoon lomp. Het is uiteindelijk misschien wel te realiseren, maar het netwerk zou behoorlijk ontlast worden door hybride decoders en door een aantal dingen gewoon via een "klassiek" broadcasting-systeem uit te blijven zenden. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen