Ga naar inhoud


geen beeld via VRT zenders uit Genk


meijelsat

Aanbevolen berichten

Sinds 21 mei 2004 start Vlaamse zenders een DVB-T uitzenden via Genk kanaal 41. Ik woon Limburgs dorp Meijel, dat ligt ongevver 40 km noordoosten van Belgie. Nu heb ik al 31 FTA zenders met Nederlandse en Duitse tv stations.

Er zijn 3 jaar geen problemen met ontvangen van VRT zenders

 

Mijn dvb-t buitenantenne is goed en mijn kpn-ontvanger OK, maar er zijn nog wat problemen met te veel storing met beeld in 50% signaal en nu heb slecht of geen beeld van VRT zenders in 20-40% signaal.

 

Wat is oorzaak en kun u een oplossing voor dit problemen?

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites


matthew_be_wvl:

 

Bedankt voor tips,

 

nou weet ik al.en zal hoogste houden.

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vanaf nu ik heb geen problemen mee met zender uit Genk, signaal sterkte is boven 65% en Duitse zenders zijn allemaal goed beeld

 

Het storing is verholpen....

post-21049-1318259417,8559_thumb.jpg

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Tja, misschien toch proberen de antenne wat beter uit te richten. Ik weet uit ervaring dat het met die afstand al gevoelig ligt.

We praten over een afstand van zo'n 50 kilometer, 20kW en zeer vermoedelijk QAM64 met een code rate van 1/2. Dat kan ik met een KPN/Funke binnenantenne nog binnentrekken, en dan gaat het over 10kW..

Maar ik weet niet wat voor buitenantenne meijelsat heeft? Als het de KPN/Funke is helpt dat het signaal in principe niet aangezien die vrijwel zeker verticaal is opgehangen, terwijl de signalen horizontaal zijn..

En er waren inderdaad wat condities de laatste tijd. Lijkt nu weer over te zijn als ik zo naar de kaartjes kijk.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

ik heb 2 nieuwe DVB-T hark antennes gekocht met koppel versterker bij Firma *******.

 

1. voor Vertikaal (Duitsland en NederLand)

 

2. voor Horizontaal (België)

 

Ik heb hard nodig om signaal beter ontvangt voor Belgie en Duitsland.

 

Nu heb kleine buiten DVB-t antenne, maakt te veel storings en soms geen beeld vanuit Genk Kanaal 41.

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...