Ga naar inhoud


[Pioneer] Hotbird op 100nl2


nicogrim

Aanbevolen berichten

Ik krijg geen signaal van hotbird op mijn pioneer 100nl2 met fw 4.32. Onder menu optie 7 kan ik kiezen tussen twee satalieten 1= astra 2= overig. Ik kan alleen de overig wijzigen. Ik heb de schotel afgesteld m.b.v. de tekeningen van "Gerdy" eerst zonder diseq switch daarna met, ook met één lnb geprobeerd maar ik ontvang alleen astra. Hoe moet ik de pioneer instellen? Overal staat dat hotbird op 1 moet en astra op 2. Welke parameters zijn nodig voor hotbird als ik switch tussen astra en overig blijven de parameters hetzelfde.

grtz. Nicogrim (100NL2)

Link naar reactie
Delen op andere sites


je moet de tunner gewoon laten zoeken naar kanalen op de hortburd dat heb ik ook gedaan

en aan de instellingen moet je niks doen

dan gaat het perfect groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een paar dingen uit elkaar halen. Als ik het goed begrijp heb je 2 onafhankelijke LNB's. Als dat zo is, kun je de Astra LNB gewoon op 1 zetten.

Dat je steeds leest dat Hotbird op 1 moet heeft te maken met het zgn monoblock. (2 LNB's + Diseq in 1 behuizing.) Bij zo'n monoblock zit de hotbird LNB vast op 1.

Als je losse LNB's hebt kun je kiezen. Mijn kanalenlijst bijv heeft Astra op 1 en Hotbird op 2. (Ik heb dus losse LNB's).

 

Het inlezen deel.

Inlezen in willekeurige volgorde

Kies: 5-5-ok-b

Nu kun je met pijl-links, pijl-rechts de dish (LNB) kiezen die je wilt scannen.

Ik scherm voor de zekerheid altijd de andere LNB af door er een stuk aluminium-folie omheen te vouwen.

 

Succes

Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad 2 losse lnb's. Astra staat op 1 ik heb de decoder laten zoeken op 2

(lnb1 afgedekt). De decoder vindt nu ± 715 kanalen. Na het zoeken dacht ik zappen maar, nou dat zappen kan maar ik krijg alleen maar een rood blokje. Vervolgens het dak weer op en draaien aan de schotel heen en weer en op en neer. Hier geen resultaat mee, lnb 1 afgesteld zodat hij net beeld geeft. De schotel staat nu zover mogelijk naar rechts gericht. Wat ik ook doe ik krijg geen beeld op de hotbird kanalen. Ik heb de lnb's ook nog gewisseld hieruit blijkt dat ze allebei goed zijn.

 

grtz Nicogrim

grtz. Nicogrim (100NL2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Satori,

 

Ik had vooraf al jou kanalenlijst in de decoder geschoten misschien dat hij daarom maar 715 kanalen vind.

Ik gebruik jou eeprom "eeprom_NoEPG_432.txt" als ik in pionero het bestand open en dan verticaal 730 en horizontaal 3 lees dan staat daar 00 en bij 4 staat FF. Ik zal morgen vroeg alle kanalen er eens uit gooien en nog een keer helemaal opniew beginnen.

 

grtz Nicgrim

grtz. Nicogrim (100NL2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de kanalenlijst leeg gemaakt en de decoder alles opnieuw laten scannen. Hij vindt alleen de astra kanalen. Ik denk dus dat het een kwestie is van niet ontvangen. Over een aantal weken ga ik verhuizen en moet dus de schotel dan opnieuw instaleren, het is nu iet wat kritisch dat wil zeggen er staan hier en daar wat bomen. Als het dan nog niet lukt meld ik me wel weer.

 

grtz Nicogrim

grtz. Nicogrim (100NL2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi satori als ik de tuner op de sirius

laat zoeken krijg ik allemaal rode puntjes in beeld maar op de astra en de hortburt niet

want op de sirius zit tv1000

ik kan er een ontvangen

maar er zin er meer

ps

mijn emaail adres is satteliet@hotmaail.com

de andere email is niet meer in gebruik

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...