Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als ik met de rotor afstem op astra 19.2E, da heb ik een SNR van 82 en ee AGC van 66. Dezelfde waardes ongeveer voor hotbird, en astra 28.2E geeft een signaal van 80 SNR en 65 AGC.

Als ik vervolgens naar astra 23.5 draai voor de regionale zenders, dan heb ik een SNR die nauwelijks boven de 50 uitkomt, dus geen beeld.

Ik heb de schotel zo goed mogelijk proberen uit te richten, maar geen verbetering. Waar kan het aan liggen dat ik astra 23.5E niet goed krijg.

Ook beetje bij beetje bijdraaien met de dreambox zelf, via rotorinstellingen levert geen beter signaal op.

Kan het aan de LNB liggen? Welke opties heb ik nog meer om uitte zoeken waar mijn probleem ligt?

Alvast bedankt.

Geplaatst:

Twee mogelijke oorzaken:

1) De schotel antenne heeft geen vrij zicht op 23,5° oost, maar wel op andere posities (boomtop?)

2) De ontvanger staat afgestemd op een oude/verkeerde frequentie

LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto

Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)

Geplaatst:

Er is nog ene mogelijkheid en dat is beter uitrichten. Ik heb waardes van Astra 1 als volgt:

SNR 88%

AGC 94%

Misschien dat als de schotel hogere waardes op A1 geeft ook A3 beter door komt.

JJK

Geplaatst:

Bedankt voor jullie meedenken. Na wat extra zoekwerk blijkt het dat zenders op een andere transponder op astra 3 wel goed signaal en beeld geven. De rgionale zenders geven nog steeds slecht signaal. Deze zenders gaven vorige week nog wel signaal, maar nu herinner ik me dat ze een aantal dagen terug af en toe weg vielen, en nu dus helemaal niet meer.

Zou het kunnen zijn dat de LNB aan vervanging toe is en dat deze de zenders op een bepaalde frequentie niet kan ontvangen?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen