Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb interesse in de nieuwe Sony KDL-46X3500

Heeft iemand al ervaring met dit apparaat?

Ik wil hem eerst met mijn DM7000, en later mischien met de DM8000 gaan gebruiken. Met welke kabel verbinding werkt het goed?

Ook las ik dat er gebruikers zijn die geen fan van Sony zijn.

Zijn er gewoon betere merken, met met betere mogelijkheden?

graag hoor ik jullie mening.

henniek.......

DM 8000 + Dm7000s Funke 99 Cm met 13.0,19.2,23.5,28.2 LNB twins vast en draaibaar met stab HH120

Geplaatst:

Ik heb zelf ook getwijfeld tussen een Sony en een Philips. Beiden zullen hun voor- en nadelen hebben en dat geldt ook voor al die andere merken.

Waar ik met het oog op de toekomst in de aanschaf zelf op gelet heb is de ondersteuning van 1080p, het aantal ingangen (scart en HDMI) en uiteraard de beeldkwaliteit.

Geplaatst:

De Sony KDL-46X3500 hoort samen met een aantal tv's tot de toplijn van de nieuwe lcd's allen met 1080/24p signaal verwerking (met motion frame interpolation ipv pull down 3:2), hdmi 1.3, 100hz enz. Andere modellen dus:

Philips 47PFL9732

Samsung LE46F86BD

Sharp LC-46HD1E

De Sharp en Sony hebben daarnaast nog eens tuner gereed voor DVB-T in High Def (mpeg4 hd tuner). De Sharp heeft een hard disk geintegreerd, maar gezien je DM is dat minder van belang.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Philips vanwege de rust in het beeld bij bijna elk signaal. De Samsung heeft het diepste zwart waar zelfs de meeste plasma's niet aan kunnen tippen maar wat minder details in het zwart. De Sony zit hier wat tussenin met eigenlijk geen zwakke punten.

Vwb betreft de verbingen altijd hdmi of dvi gebruiken (bij de DM8000 in de verre of nabije toekomst?) en RGB bij de DM7000.

DeDream

Geplaatst:
Citaat:
De Sony KDL-46X3500 hoort samen met een aantal tv's tot de toplijn van de nieuwe lcd's allen met 1080/24p signaal verwerking (met motion frame interpolation ipv pull down 3:2), hdmi 1.3, 100hz enz. Andere modellen dus:
Philips 47PFL9732
Samsung LE46F86BD
Sharp LC-46HD1E

De Sharp en Sony hebben daarnaast nog eens tuner gereed voor DVB-T in High Def (mpeg4 hd tuner). De Sharp heeft een hard disk geintegreerd, maar gezien je DM is dat minder van belang.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Philips vanwege de rust in het beeld bij bijna elk signaal. De Samsung heeft het diepste zwart waar zelfs de meeste plasma's niet aan kunnen tippen maar wat minder details in het zwart. De Sony zit hier wat tussenin met eigenlijk geen zwakke punten.

Vwb betreft de verbingen altijd hdmi of dvi gebruiken (bij de DM8000 in de verre of nabije toekomst?) en RGB bij de DM7000.

DeDream
Prima commentaar Dedream, maar wat bedoel je met de rust in het beeld. Is er wat flikkering meer in het beeld bij de Sony t.o.v. de Phillips?

Ik ga de door jou genoemde types eens opzoeken, en bestuderen.
Dank voor je mening, ik ben nog nieuw wat flat screens betreft. Behalve het geweldige beeld van mijn ilyama prolite 19" PC scherm. Daar zijn de beelden geweldig mooi op.

Henniek...

DM 8000 + Dm7000s Funke 99 Cm met 13.0,19.2,23.5,28.2 LNB twins vast en draaibaar met stab HH120

Geplaatst:

henniek

Het gaat inderdaad om de afwezigheid van artefacts (fouten in de signaal verwerking door de elektronica) zoals ruis, dubbele contouren, onscherpte door scaling, deinterlacing etc. Een crt is bijv bijna vrij van fouten in de signaalverwerking, zoals ook bijv Pioneer plasma's. Verder heeft de Philips een zeer goede dieptewerking. In het kort zou je kunnen zeggen dat Samsung een betere en modernere displaytechniek heeft (zwart, kontrast) terwijl Philips een betere elektronica heeft. Bovendien heeft Philips ambilight maar dat is zeer ppersoonlijk. Dit is een alom gedeelde mening op verschillende fora.

Zoek het inderdaad ZELF goed uit want de één geeft voorkeur aan het diepe zwart van plasma of Samsung lcd bijv, terwijl anderen de voorkeur geven aan een betere signaalverwerking. Ik geef meestal een aantal opties en mijn eigen voorkeur en op grond van welke kriteria ik die keus maak of ga maken want ik heb nog (steeds) geen lcd. Ga waarschijnlijk kiezen tussen Philips en Sony. De nieuwste Sharp heb ik nog niet gezien maar is m.i. erg duur.

Saluti,

DeDream

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen